خبرگزاری کار ایران

رابرت مالی:

آمریکا راه‌حل دیپلماتیک در قبال مسأله هسته‌ای ایران را ترجیح می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۴۲۰

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت که کشورش به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای حل مسأله هسته‌ای ایران است.

به گزارش ایلنا، «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت که کشورش به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای حل مسأله هسته‌ای ایران است.

مالی با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، به رادیو ملی آمریکا گفت که واشنگتن رویکرد دیپلماتیک برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را ترجیح می‌دهد چرا که این مطمئن‌ترین راه بوده و در طولانی‌مدت نیز جواب می‌دهد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که واشنگتن حتی در صورت ناگزیر شدن به توسل به گزینه نظامی، مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد.  

مالی ادامه داد: «اگر به این نتیجه برسیم که آنها اقدام‌هایی در راستای دستیابی به بمب هسته‌ای انجام می‌دهند، ما نیز دست به اقدام‌های بازدارنده خواهیم زد و در این صورت هیچ گزینه‌ای را نادیده نمی‌گیریم». 

وی در پاسخ به این پرسش که زمان مورد نیاز برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای چقدر است، مدعی شد: « آنها در مدت کوتاهی اورانیوم با درجه لازم برای دستیابی به تسلیحات را خواهند داشت اما ساخت بمب به زمان بیشتری نیاز دارد». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز