خبرگزاری کار ایران

نتایج یک نظر‌سنجی نشان داد:

کاهش اعتماد شهروندان ترکیه به ناتو

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۹۲۵

نظرسنجی انجام شده توسط موسسه مطالعات «متروپل» ترکیه حاکی از کاهش اعتماد شهروندان ترک به ناتوست.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه زمان، نظرسنجی انجام شده توسط موسسه مطالعات متروپل ترکیه حاکی از اعتماد پایین شهروندان ترکیه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

بر اساس این گزارش، «اوزر سنجار»، بنیانگذار موسسه مطالعاتی متروپل در ترکیه با انتشار توئیتی نتایج نظرسنجی انجام شده توسط این موسسه درباره میزان اعتماد ترک‌ها به ناتو را اعلام کرد.

در این نظرسنجی از شرکت کنندگان در مورد اعتماد به ناتو سوال شد که بر اساس آن دو‌سوم ترک‌ها به این پیمان اعتماد ندارند و تنها یک‌چهارم ترک‌ها به آن اعتماد دارند.

سنجار گفت: «این یک محیط مناسب برای کسانی است که می‌خواهند ترکیه را از غرب دور کرده و آن را به خاورمیانه نزدیک کنند. این یک موفقیت بزرگ برای ناسیونالیست‌ها و اوراسیائی‌ها و یک امتیاز بزرگ برای قدرت حاکم است».

این نظرسنجی نشان داد که ۷۰ و ۳ دهم درصد شرکت‌کنندگان از حزب «جنبش ملی» و ۶۶ و ۸ دهم درصد از حزب عدالت و توسعه به ناتو اعتماد ندارند، در حالی که در سطح احزاب مخالف مشخص شد که ۶۶ و ۷ دهم درصد از رای‌دهندگان حزب «دموکراتیک خلق»، ۶۲ و ۴ دهم درصد از رای‌دهندگان حزب «جمهوری‌خواه خلق»، ۶۴ و ۸ دهم درصد از رای‌دهندگان  حزب «خوب» و ۶۳  و ۳ دهم درصد از رای‌دهندگان حزب«سعادت» به ناتو اعتماد ندارند.

رای‌دهندگان حزب «دموکراسی» و «پیشرفت» در صدر فهرست بیشترین اعتماد به ناتو قرار دارند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز