خبرگزاری کار ایران

روزنامه‌های اسپانیا گزارش دادند:

نقش مسکو در بحران به وجود آمده در روابط مادرید و الجزیره

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۰۵۱

روزنامه‌های اسپانیا برای اولین بار به نقش روسیه در بحران به وجود آمده میان این کشور و الجزایر پرداخته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، دولت مادرید روسیه را متهم کرده است که الجزایر را به ایجاد بحران کنونی میان دو کشور تحریک کرده است.

روابط الجزیره و مادرید طی مدت اخیر شکرآب شده و مطبوعات اسپانیا برای اولین بار بر نقش روسیه در این بحران پرداخته‌اند.

به نوشته روزنامه «کانفیدنشیال»، «جوزف آلپاریس»، وزیر خارجه اسپانیا، جمعه شب با تعدادی از مقام حزب سیاسی و برخی از تجار که پروژه‌هایی در الجزایر دارند تماس گرفته و به آن‌ها گفته است که کمیسیون اروپا به وی اطلاع داده است که روسیه به دنبال جنگی که در اوکراین به راه انداخته است، برنامه دارد تا بحران‌هایی را در مرزهای جنوبی اتحادیه اروپا ایجاد کند.

روزنامه «ال‌پایس» هم با پرداختن به این موضوع نوشت: «اتحادیه اروپا دست روسیه را در فشاری که الجزایر به اسپانیا می‌آورد می‌بیند.»

این روزنامه به نقل از منابع اروپایی به نقش «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، در این رابطه، در سفر دهم ماه مه وی به الجزایر، اشاره داشته است.

«ال‌پایس» با اختصاص سرمقاله‌ای به بحران جاری، به سطح استراتژیک هماهنگی‌های روسیه و الجزایر در حوزه‌های مختلف از جمله شروع مجدد منازعه صحرا اشاره داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز