خبرگزاری کار ایران

نشست سه‌جانبه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن برای مقابله با کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۷۲۰

کره جنوبی، آمریکا و ژاپن ‌‌برای تقویت جبهه متحد خود در برابر تهدیدهای کره شمالی توافق کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن امروز -چهارشنبه- توافق کردند که جبهه متحد خود را در برابر تهدیدهای کره شمالی تقویت کنند.

در همین راستا، «چو هیون دونگ»، معاون وزیر ‌خارجه کره جنوبی، «وندی شرمن» و «تاکئو موری»، همتایان آمریکایی و ژاپنی وی در سئول نخستین نشست سه‌جانبه خود طی نیم سال را در سئول  و در پی پرتاب‌های موشکی کره شمالی برگزار کردند.

این سه مقام دولتی در بیانیه‌ای مشترک رفتار پیونگ‌یانگ را به شدت محکوم و آن را غیرقانونی توصیف کردند و همزمان تاکید کردند که سه طرف به تقویت همکاری‌های امنیتی برای مقابله با تهدیدهای فزاینده کره شمالی متعهد هستند.

شرمن در این نشست بر تعهد تزلزل‌ناپذیر واشنگتن برای دفاع از متحدان آسیایی خود از جمله بازدارندگی گسترده تاکید کرد.

مقام‌های کره جنوبی، آمریکا و ژاپن از پیونگ‌یانگ خواستند اقدامات بی‌ثبات‌کننده را متوقف کند و به میز مذاکره بازگردد.

آن‌ها با اشاره به هدف مشترک خود برای خلع سلاح کامل هسته‌ای کره شمالی از طریق دیپلماسی و گفت‌و‌گو ابراز امیدواری کردند که نظام «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی به پیشنهادهای بین‌المللی برای  کمک به مبارزه با ویروس کرونا پاسخ مثبت دهد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز