خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت مذاکره‌کننده روسیه:

مسکو در حال بررسی مبادله اسرای اوکراینی با مدودچوک است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۶۶۴

یک عضو هیأت مذاکره‌کننده روسیه گفت که کشورش در حال بررسی احتمال مبادله اسرای اوکراینی عضو گردان آزوف با سیاستمدار اوکراینی حامی مسکو است.

به گزارش ایلنا، یک عضو هیأت مذاکره‌کننده روسیه گفت که کشورش در حال بررسی احتمال مبادله اسرای اوکراینی عضو گردان آزوف با «ویکتور مدودچوک» سیاستمدار اوکراینی حامی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه است.

پیش از این نیز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرده بود که این کشور آمادگی دارد که ویکتور مدودچوک را با اسرای اوکراینی که در اختیار روسیه هستند، مبادله کند.

زلنسکی در یک ارتباط ویدئویی اعلام کرد:‌«من به فدراسیون روسیه پیشنهاد دادم که مدودچوک را در قبال شهروندان اوکراینی در اسارت روسیه مبادله کنیم».

زلنسکی گفت: «به این دلیل است که برای مجریان قانون در اوکراین و نظامیان ما اهمیت دارد که از این فرصت به خوبی استفاده کنیم».

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت که مدودچوک ۴۸ روز از زمان حمله روسیه آزاد بود و پس از آن تصمیم گرفت تا از اوکراین فرار کند.

ارتش اوکراین چندی پیش اعلام کرد در عملیات ویژه، ویکتور مدودچوک را دستگیر کرده است. او قرار بود بعد از سقوط دولت اوکراین، به جای زلنسکی در کی‌یف حکومت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز