خبرگزاری کار ایران

روزنامه آمریکایی:

نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی مسکو از سوی واشنگتن جنگ اوکراین را رقم زد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۲۱۷

روزنامه آمریکایی ویک، ‌نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی مسکو از سوی واشنگتن را عامل جنگ اوکراین توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه آمریکایی ویک در مقاله‌ای به قلم «اندره دای» نویسنده این روزنامه تاکید کرد که نادیده گرفتن نگرانی‌های مسکو از سوی واشنگتن درباره گسترش ناتو به شرق منجر به تشدید تنش در اوکراین شد.

نویسنده مقاله گفت:‌«ایالات متحده نگرانی‌های روسیه در مورد گسترش ناتو به شرق را نادیده گرفت که این امر منجر به تشدید درگیری در اوکراین شده است».

وی این دیدگاه را که ناتو ماهیت کاملا دفاعی دارد، اشتباه توصیف کرد.

آندره دای نوشت: «صرف نظر از اینکه ناتو روسیه را تهدید کرده است یا نه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معتقد بود که ناتو تهدیدی برای کشورش است و این اعتقاد مبنای تصمیم‌گیری برای آغاز عملیات روسیه در اوکراین شد».

وی ادامه داد: «علاوه بر این، این نگرانی‌ها قابل انتظار بود و اگر واشنگتن آن‌ها را جدی می‌گرفت، می‌توانست از درگیری جلوگیری کند».

این نویسنده تاکید کرد:‌ «در آستانه عملیات نظامی در اوکراین، کاخ سفید از بررسی پرسش‌های مسکو در مورد گسترش ناتو خودداری کرد».

وی گفت که واقعیت ابهام آمیز بود زیرا رهبران غربی مخفیانه به مقام‌های کی یف اطلاع داده بودند که اوکراین عضو ناتو نخواهد بود.

آندره دای نوشت: «ایالات متحده با تبدیل کردن اوکراین به دست نشانده ناتو در مرزهای روسیه بدون چتر امنیتی از سوی این ائتلاف، بدترین وضعیت ممکن را برای اوکراین رقم زد».

وی تاکید کرد که ایالات متحده باید برای بی طرفی اوکراین عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز