خبرگزاری کار ایران

روزنامه اسرائیلی: تل آویو از ترکیه خواسته فعالان حماس را اخراج کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۰۰۱

روزنامه «اسرائیل هیوم» ‌به نقل از یک منبع بلندپایه فلسطینی گزارش داد که رژیم صهیونیستی در جریان از سرگیری روابط ترکی- اسرائیلی، لیستی از اسامی فعالان جنبش حماس را به ترکیه تحویل داده و خواستار اخراج آنها از این کشور شده است‌.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه «اسرائیل هیوم» ‌به نقل از یک منبع بلندپایه فلسطینی  گزارش داد که رژیم صهیونیستی در جریان از سرگیری روابط ترکی- اسرائیلی، لیستی از اسامی فعالان جنبش حماس را به ترکیه تحویل داده و خواستار اخراج آنها از این کشور شده است‌.

 این منبع فلسطینی به روزنامه اسرائیل هیوم گفت‌ که ترکیه لیستی از اسامی فعالان جنبش حماس و اطلاعاتی از نقش آن‌ها در عملیات علیه رژیم اشغالگر دریافت نموده است‌، در مقابل مقامات ترکی به جنبش حماس گفته‌اند که حماس متعهد به عدم فعالیت در خاک ترکیه بوده و اکنون زمان ترک این کشور است‌.

این منبع افزود: «‌مقامات ترکی به رهبران حماس اطلاع داده‌اند که ترکیه منافع اقتصادی دارد و ازسرگیری روابط با اسرائیل یک امر سیاسی است، اما حماس می‌داند که اسرائیل در مسائل امنیتی ترکیه دارای تأثیر است و با چند مقام امنیتی اسرائیل در ترکیه دیدار داشته است».

این در حالی است که «اسحاق هرتزوگ»، رئیس‌ رژیم صهیونیستی، پیش از این در سفر به ترکیه در ماه گذشته میلادی خواستار اقدام ترکیه علیه حضور فعالان نظامی حماس در این کشور شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز