خبرگزاری کار ایران

شی جین پینگ:

با تحریم های یک‌جانبه و استانداردهای دوگانه در حل مسائل جهان مخالف هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۴۷۶

رئیس‌جمهوری چین تاکید کرد که کشورش تحریم‌های یک جانبه و استانداردهای دوگانه در حل و فصل مسائل بین‌المللی را نمی پذیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین صبح امروز -پنج‌شنبه- در مجمع اقتصادی سالانه در شهر «بوآئو» واقع در جنوب این کشور موسوم به «داووس» آسیا تاکید کرد که رهبری این کشور تحریم‌های یک جانبه را رد می‌کند و نمی‌خواهد از استانداردهای دوگانه در حل و فصل مسائل بین‌المللی پیروی کند.

شی گفت: «ما مخالف تحریم‌های یکجانبه هستیم و قصد نداریم سیاستی را که در پی تشکیل بلوک‌ها و تشدید تقابل است، دنبال کنیم».

وی تاکید کرد که چین از همه تلاش‌ها برای حل بحران‌های جهان حمایت می‌کند و در این زمینه به صورت دو گانه عمل نمی‌کند.

رهبر چین با تاکید بر رد قاطعانه اصل «دست برتر» در حوزه قضایی که توسط برخی کشورها دنبال می‌شود، گفت: «ما در برابر سؤاستفاده از تحریم‌های یک جانبه می‌ایستیم و قاطعانه از امنیت در هر دو حالت سنتی و جدید دفاع  و به طور مشترک برای حل مسائل جهانی مانند مبارزه با درگیری‌ها، تروریسم، تغییرات آب و هوایی و حل مشکلات مرتبط با امنیت سایبری و بیولوژیک همکاری خواهیم کرد».

شی با ابراز حمایت از روند جهانی‌سازی افزود که جامعه بین‌الملل در نتیجه فرآیند تکامل به یک دستگاه پیچیده تبدیل شده است که حذف هر بخشی از این دستگاه مشکلات جدی در عملکرد آن ایجاد می‌کند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد،  همه به یک میزان زیان خواهند دید‌.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز