خبرگزاری کار ایران

اکونومیست بررسی کرد:

تلاش دولت بایدن برای تخریب روابط روسیه و ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۰۲۱

روزنامه اکونومیست بریتانیا با انتشار گزارشی از احتمال تلاش دولت آمریکا برای تخریب روابط روسیه و ونزوئلا با تحریم نفت مسکو خبر داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه اکونومیست بریتانیا با انتشار گزارشی نوشت که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا ممکن است با اجرائی کردن تحریم های نفتی علیه روسیه به دنبال تخریب روابط مسکو و کاراکاس باشد.

این روزنامه نوشت: «ونزوئلا ممکن است از ممنوعیت واردات نفت روسیه که از ۲۲ آوریل اجرایی می‌شود، بهره مند شود،‌ چرا که این کشور مقادیر کافی نفت برای جایگزینی واردات آمریکا از روسیه تولید می‌کند».

در ادامه این گزارش آمده است که با این وجود، تحریم نفت ونزوئلا از سوی ایالات متحده و همچنین تحریم‌های شخصی علیه «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهور این کشور همچنان پابرجاست.

این روزنامه افزود: «اگر بایدن در پی پیشرفت در روابط با ونزوئلا باشد، این تنها به دلایل اقتصادی نخواهد بود. او ممکن است به دنبال استفاده از جنگ در اوکراین برای ایجاد فاصله بین ونزوئلا و روسیه به عنوان یکی از نزدیک‌ترین متحدان مسکو باشد».

در این گزارش، دیدار سه مقام آمریکایی با مادورو در کاراکاس در تاریخ پنجم مارس، درست ۳ روز قبل از اعلام ممنوعیت واردات نفت از روسیه توسط بایدن یاد آوری شده است.

«الیوت آبرامز»، نماینده دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در امور ونزوئلا گفت: «جدول زمانی موجود  نشان می‌دهد که دولت در تلاش است تا نفت بیشتری به دست آورد».

در پی این دیدار، مقامات ونزوئلا دو شهروند آمریکایی را که در بازداشت بودند، آزاد کردند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که برنامه‌هایی برای دیداری جدید بین مقامات ونزوئلا و آمریکا در «ترینیداد» و «توباگو» به زودی وجود دارد.

روزنامه اکونومیست در پایان نوشت: «در حالی که دولت بایدن اصرار دارد که به دنبال عادی‌سازی روابط با مادورو نیست و نسبت به وضعیت حقوق بشر در ونزوئلا نگران است، اما ناظران تاکید می‌کنند که مادورو بیش از هر زمان دیگری در قوی‌ترین موقعیت خود قرار دارد و اگر توافقی حاصل شود، قطعا بر اساس شروط بایدن نخواهد بود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز