خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

نفت در برابر حق‌السکوت اعدام‌های عربستان/ ریاض زیر بار درخواست افزایش تولید می‌رود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۵۹۸

نماینده اسبق ایران در هیات عامل اوپک گفت: باتوجه به اعمال فشار امریکا بر عربستان در زمینه افزایش تولید که اجرایی نشد، انگلستان ورود کرده تا شاید اوپک‌پلاس و عربستان را متقاعد به تولید بیشتر کند.

محمدعلی خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به سفر جانسون به عربستان و اهداف انگلیس در حوزه نفت اظهار داشت: ممکن است این سفر ارتباطی به حوزه انرژی نداشته و موضوع بر سر فروش تسلیحات باشد، اما قطعا به حوزه انرژی هم مرتبط می‌شود. قبل از این در سفر هیات امریکایی به عربستان فشار وارد کرده بودند که تولید بیشتری از عربستان به بازار برود که ظاهرا متقاعد نشدند، به همین خاطر امریکا به ونزوئلا متوسل شده که تحریم این کشور را لغو کنند و نفت بیشتری به امریکا داده شود.

وی افزود: با توجه به اعمال فشار امریکا بر عربستان در زمینه افزایش تولید که اجرایی نشد، انگلستان ورود کرده تا شاید اوپک‌پلاس و عربستان را متقاعد به تولید بیشتر کند.

نماینده اسبق ایران در هیات عامل اوپک گفت: در زمینه افزایش تولید یا عربستان توان و امکان تولید بیشتر ندارد و یا اینکه مصالح دیگری در میان بوده اما در هر حال عربستان زیر بار تولید بیشتر نرفته است، بنابراین زمانی که امریکا موفق نشد شاید انگلیس نیز خواسته باشد شانس خود را امتحان کند.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد صادرات روسیه به اروپا است که این میزان حدود ۵ میلیون بشکه را شامل می‌شود، بنابراین تصور نمی‌کنم که عربستان بتواند ۵ میلیون بشکه اضافه تولید داشته باشد. قطعا اروپا مایل است که فشار بیشتری به روسیه وارد کنند و از این کشور نفت نخرند اما با توجه به اینکه نمی‌توانند جایگزین کنند ناچارند کماکان نفت روسیه را بخرند و با توجه به اینکه امکان جایگزینی وجود ندارد نفت و گاز روسیه تحریم نمی‌شود.

خطیبی در ادامه با اشاره به اعدام‌های اخیر در عربستان نیز گفت: ما همه می‌دانیم در قبال جنایت‌هایی که عربستان انجام می‌دهد سازمان‌های حقوق بشر سکوت می‌کنند و چندین وقت است که این حق السکوت را می‌دهند، به طوری که در برابر بمباران‌های یمن هم واکنشی ندیدیم، اکنون ممکن است جانسون هم برای دریافت حق السکوت به ریاض سفر کره باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز