خبرگزاری کار ایران

تمدید وضعیت اضطراری کرونا در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۹۶۳

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید از فرمان رئیس‌جمهوری آمریکا برای تمدید وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ سفید گزارش داد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا وضعیت اضطراری در این کشور را که در مارس ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا وضع شده بود، تمدید کرد.

در بیانیه‌ای که توسط این دفتر منتشر شد، آمده است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ به دلیل پاندمی کرونا در کشور وضعیت اضطراری اعلام و «جو بایدن» رئیس‌‌جمهوری فعلی در فوریه ۲۰۲۱ آن را تمدید کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: «همه‌گیری کرونا همچنان تهدیدی بزرگ برای سلامت جامعه و امنیت کشور است و در این راستا وضعیت اضطراری پس از اول مارس ۲۰۲۲ در کشور باید حفظ شود».

اطلاعات دانشگاه «جان هاپکینز» که آمار کرونا را بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مقامات فدرال و محلی این کشور تهیه می‌کند، نشان می‌دهد که تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده از ابتدای همه‌گیری تاکنون از مرز ۷۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و شمار قربانیان بیماری از مرز ۹۳۳ هزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفته است.

این کشور در هر دو شاخص رتبه نخست را در جهان دارد. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز