خبرگزاری کار ایران

نشست فوری شورای امنیت ملی کره جنوبی پس آزمایش موشکی کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۶۳۶

رئیس‌جمهوری کره شمالی در پی اقدام جدید کره شمالی به پرتاب موشک در ارتفاع دو هزار کیلومتری نشست اضطراری شورای امنیت ملی را برگزار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، پس از آنکه سئول اعلام کرد کره شمالی یک موشک بالستیک پرتاب کرده است که ۸۰۰ کیلومتر در ارتفاع ۲ هزار کیلومتری پرواز کرده است، «مون جائه-این» رئیس‌جمهوری کره جنوبی جلسه فوری شورای امنیت ملی را تشکیل داد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی آمده است: «در این دیدار، مون جائه-این گزارشی را از وون اینچول، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مورد آخرین پرتاب موشک کره شمالی دریافت کرد و با حاضران، شرایط امنیت ملی و سطح آمادگی را بررسی کرد».

رئیس‌جمهوری کره جنوبی در این نشست گفت: «پرتاب امروز کره شمالی شبیه به وقایع سال ۲۰۱۷ است که پیونگ‌یانگ یک موشک میان‌برد و سپس یک موشک بالستیک دوربرد را پرتاب کرد و باعث تشدید تنش شد».

وی هشدار داد: «این یک چالش در مقابل تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره و تحقق صلح و ثبات و حل تنش های بر اساس راهکار دیپلماسی به شمار می‌رود». 

رئیس‌جمهوری کره جنوبی افزود: «کره شمالی با اعلام تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما به تعهدات خود پایبند ماند اما امروز که یک موشک بالستیک میان‌برد پرتاب کرد، رویکردی برای بازگشت به مسیر گذشته تلقی می‌شود و جامعه بین‌الملل باید بر اساس چنین موضعی وضعیت را بررسی کنند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز