خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ادعاهای ضد ایرانی کاردار آمریکا نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین/ تأکید پکن بر لزوم لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام/ انفجار در معدن زغال‌سنگ در روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۶۶۱

ادعاهای ضد ایرانی کاردار آمریکا نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، تأکید پکن بر لزوم لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام و انفجار در معدن زغال‌سنگ در روسیه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، زمین‌لرزه‌ای به قدرت شش و یک دهم درجه در مقیاس ریشتر، منطقه مرزی هند و میانمار را لرزاند.

- جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بار دیگر صنعا را هدف حمله قرار دادند.

- در جریان انفجار معدن زغال‌سنگ «لیستویاژنایا» در منطقه سیبری روسیه دست‌کم ۵۲ نفر کشته شدند.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که کشورش انتظار دارد که ایران اجرای پروتکل الحاقی توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ازسربگیرد.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که مقام‌های این رژیم باید از تبدیل کردن مسأله هسته‌ای ایران به موضوعی حزبی و جناحی خودداری کنند.

- کاردار آمریکا نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کرده و گفت که چنانچه این کشور به رویکرد فعلی خود ادامه دهد، شورای حکام نشستی فوق‌العاده برای رسیدگی به «این بحران» تشکیل خواهد شد.

- وزرای خارجه عربستان و برزیل طی دیداری، درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

- نماینده چین در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به بدعهدی آمریکا در قبال برجام، گفت که این کشور به عنوان طرفی که به طور یکجانبه از این توافق خارج شد، باید گام نخست را برای لغو تمامی تحریم‌های ناسازگار با برجام بردارد.

- وزیر خارجه چین بر منطقی بودن درخواست‌های ایران تاکید کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو از سوی طالبان درخواست یا نامه رسمی مبنی بر تمایلشان برای تعیین سفیر جدید در روسیه دریافت نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز