خبرگزاری کار ایران

بشار الجعفری:

حمایت اعراب و غرب از تروریست‌ها نقض آشکار قوانین بین المللی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۹۱

تحریم‌های تحمیلی علیه سوریه، حمایت کشورهای عربی و غربی از تروریست‌ها در این کشور و نیز ادامه اشغال بلندی‌های جولان سوریه توسط اسرائیل و ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط این رژیم نقض آشکار قوانین بین المللی و میثاق سازمان ملل است.

«بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل گفت که حمایت دولت‌های کشورهای عربی و غربی از از تروریست‌ها در سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی و میثاق سازمان ملل است.
به گزارش ایلنا به نقل از سانا، الجعفری در نشست کمیته امور قانونی مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی «حاکمیت قانون در عرصه ملی و بین المللی» گفت که بحران سوریه به وضوح نشان دهنده سیاست‌های دخالت آشکار در امور داخلی کشور‌ها و تهدید امنیت، ثبات و وحدت آنها است.

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود که برخی دولت‌های غربی و عربی از طریق حمایت تسلیحاتی و مالی از تروریست‌های تندرو و ارسال مزدوران خارجی به سوریه برای نابودی این کشور و اقدامات تروریستی، سیاست دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را دنبال می کنند.
وی تحریم‌های تحمیلی علیه سوریه، حمایت کشورهای عربی و غربی از تروریست‌ها در این کشور و نیز ادامه اشغال بلندی‌های جولان سوریه توسط اسرائیل و ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط این رژیم را نقض آشکار قوانین بین المللی و میثاق سازمان ملل دانست.
نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل همچنین گفت که دمشق همیشه بر این تاکید داشته است که گفت‌و‌گو‌های ملی فراگیر به رهبری سوریه تنها راه عبور از بحران در این کشور است.
وی تاکید کرد که گفت‌و‌گو برای حل بحران سوریه به معنای آن نیست که دمشق با گروه‌هایی که از خارج این کشور به سوریه آمده‌اند گفت‌و‌گو می‌کند زیرا این گروه‌ها سوری نیستند و از عناصر تروریستی و مزدور تشکیل شده‌اند.
الجعفری بار دیگر بر پایبندی سوریه بر همکاری با «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و نیز آمادگی دولت این کشور برای مشارکت در کنفرانس بین المللی ژنو۲ بدون پیش شرط تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز