خبرگزاری کار ایران

همزمان با المپیک سوچی؛

مسکو خواستار «آتش‌بس المپیکی» در سوریه شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۴۱

روسیه از طرف‌های درگیر در بحران خونین سوریه می‌خواهد که طی برگزاری المپیک زمستانی در سوچی، آتش‌بس برقرار کنند زیرا بحران سوریه نه فقط اوضاع را در این کشور بلکه همه منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

مسکو از همه طرف‌های سوری خواست در زمان برگزاری بازی‌های زمستانی «سوچی» در این کشور «آتش‌بس المپیکی» برقرار کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که روسیه به عنوان کشور برگزار کننده بازی‌های المپیک زمستانی با اصرار، از همه شرکت کنندگان در نزاع‌های مسلحانه در همه کشور‌ها و قاره‌هایی که این نزاع‌ها در جریان است می‌خواهد که «آتش‌بس المپیکی» اعلام کنند.

در این بیانیه آمده است که روسیه از طرف‌های درگیر در بحران خونین سوریه می‌خواهد که طی برگزاری المپیک زمستانی در سوچی، آتش‌بس برقرار کنند زیرا بحران سوریه نه فقط اوضاع را در سوریه بی‌ثبات بلکه همه منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

مسکو برقراری آتش‌بس المپیکی را با قطعنامه شماره۶۸/۹ مجمع عمومی سازمان ملل کاملا تناسب دارد؛ قطعنامه‌ای که «ورزش برای صلح و توسعه: ایجاد جهان آرام و بهتر از طریق ورزش و بهترین الگو برای این کار المپیک است».

این قطعنامه با تلاش روسیه ششم ماه نوامبر گذشته صادر شد و از همه کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد به آتش‌بس المپیکی به شکل انفرادی یا دسته جمعی بر اساس میثاق سازمان ملل پایبند باشند.

در این بیانیه آمده است که برگزاری کنفرانس بین المللی در «مونترو» سوئیس در ۲۲ ژانویه و پس از آن مذاکرات دولت و مخالفان سوریه در ژنو با میانجیگری سازمان ملل با منطق رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه همخوانی دارد.

در همین حال، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل نیز خواستار «آتش بس المپیکی» طی زمان برگزاری المپیک زمستانی در سوچی روسیه شد.

بان به طور ویژه از طرف‌های درگیر در سوریه، آفریقای مرکزی و سودان جنوبی خواست طی دوران برگزاری بازی‌های زمستانی سوچی آتش‌بس المپیکی برقرار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز