خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه لیبی سفیر آمریکا را احضار کرد

کد خبر : ۱۱۱۵۴۵

سفیر آمریکا در طرابلس در اعتراض به بازداشت «ابو انس اللیبی» توسط نیروهای آمریکایی در طرابلس، به وزارت دادگستری این کشور احضار شده است.

وزارت خارجه لیبی اعلام کرد که سفیر آمریکا در طرابلس به وزارت دادگستری این کشور احضار شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای تصریح کرد که سفیر آمریکا در طرابلس در اعتراض به بازداشت «ابو انس اللیبی» توسط نیروهای آمریکایی در طرابلس، به وزارت دادگستری این کشور احضار شده است.
در این بیانیه آمده است که نشستی با حضور سفیر آمریکا در وزارت دادگستری لیبی در مورد بازداشت اللیبی برگزار شد. اللیبی متهم به دست داشتن در انفجار سفارتخانه‌های آمریکا در نایروبی و دارالسلام است.
در بیانیه وزارت خارجه لیبی همچنین آمده است که در این نشست برادر و پسر اللیبی و تعدادی از مسئولان بلندپایه لیبی شرکت داشتند.
در همین حال، «علی زیدان» نخست‌وزیر لیبی در واکنش به اقدام آمریکا در بازداشت اللیبی در طرابلس گفت که روابط دو کشور تحت تاثیر عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در بازداشت اللیبی قرار نمی‌گیرد.
زیدان در عین حال تصریح کرد که شهروندان لیبی باید در این کشور محاکمه شوند و طرابلس برای اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه با مسئولان آمریکایی در تماس است.
در تحولی دیگر، گروهی لیبیایی که خود را «اتاق انقلاب لیبی» می‌نامد، اعلام کرد که همه شعبه‌های خود در همه شهرهای لیبی برای رویارویی با ناامنی و نقض حاکمیت و خاک لیبی توسط سازمان‌های اطلاعاتی خارجی به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.
این گروه از همه اعضای خود در همه شهرهای لیبی خواست در حالت آماده‌باش قرار گرفته و به خیابان‌ها بیایند تا به محض آنکه به آن‌ها دستور داده شود، خارجی‌هایی که به شکل غیرقانونی در کشور هستند را اخراج کند.
گروه اتاق انقلاب لیبی که ده‌ها گردان انقلابی را در عضویت خود دارد، مسئولیت کامل نقض حاکمیت لیبی را به عهده کسانی دانست که با سازمان‌های اطلاعاتی خارجی در ارتباط هستند و تاکید کرد که این افراد تحت پیگرد قرار گرفته و به عدالت تحویل داده می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز