خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

بزرگ‌ترین پیروزی برای سوریه از بین بردن تروریسم و فکر تروریستی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۳۵

سلاح کشتار و نابودی فراگیر واقعی که اکنون علیه سوریه به کار گرفته می‌شود، باید با آن مقابله کرد سلاح «تندروی» است که وارد کشور شده است.

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه تإکید کرد که امروز بزرگ‌ترین پیروزی برای سوریه از بین بردن تروریست‌ها، تروریسم و فکر تروریسم است.
به گزارش ایلنا به نقل از سانا، اسد در گفت‌و‌گو با روزنامه سوری «تشرین» به مناسبت چهلمین سالروز جنگ اکتبر گفت که مهم‌ترین مساله در جنگ اکتبر پیروزی اراده و عقل عربی بر ترس و توهماتی است که در پس از جنگ سال ۱۹۶۷ در عقل‌های شهروندان عرب قرار داده شد.
رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرد که این ملت سوریه بود که جنگ اکتبر را با پایداری‌اش و در آغوش گرفتن نیروهای مسلح به نتیجه رساند و امروز نخستین و بزرگ‌ترین پیروزی، پیروزی بر تروریست‌ها، تروریسم و فکر تروریستی و طرح‌هایی است که برخی از کشورهای خارجی برای نابودی سوریه پایه‌ریزی کردند.
اسد افزود که موافقت سوریه با طرح روسیه برای از بین بردن سلاح‌های شیمیایی این کشور هیچ ارتباطی با تهدیدات آمریکا ندارد.
وی درادامه گفت که مساله مهم این است که نقشه سیاسی در جهان به گونه‌ای باشد که در خدمت منافع و ثبات منطقه قرار گیرد.
رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد که سلاح کشتار و نابودی فراگیر واقعی که اکنون علیه سوریه به کار گرفته می‌شود و باید با آن مقابله کرد، سلاح «تندروی» است که وارد کشور شده است.
اسد در مورد زمان و آمادگی سوریه برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی ژنو ۲ برای حل بحران این کشور گفت که هر روز برای برگزاری این کنفرانس مناسب است و دمشق از‌‌ همان زمان مطرح شدن این کنفرانس آماده شرکت کردن در آن بود و موافقت خود را نیز اعلام کرده است.
وی تاکید کرد که اکنون توپ در میدان آمریکا و کشورهای وابسته به آن در منطقه خاورمیانه است.
رئیس‌جمهوری سوریه به شرط‌های دمشق برای شرکت در نشست ژنو ۲ نیز اشاره کرد و گفت که دمشق هیچ شرطی به جز گفت‌و‌گو نکردن با تروریست‌ها و کنار گذاشتن سلاح توسط گروه‌های مسلح و دعوت نکردن آن‌ها به دخالت خارجی ندارد.
اسد همچنین گفت که شرط اساسی برای حل بحران سوریه این است که راه حل، سوری - سوری و بر اساس گفت‌و‌گوی سیاسی باشد.
وی این پرسش را مطرح کرد که اگر گفت‌و‌گو، گفت‌و‌گو با سلاح باشد، رفتن به ژنو چه معنایی دارد؟
رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌و‌گو با روزنامه تشرین اولویت دولت خود را مبارزه با تروریسم دانست.
وی همچنین تصریح کرد که بیشتر کشورهای جهان امروز دریافته‌اند که در سوریه چه اتفاقی افتاده و می‌افتد و در مورد راه حل بحران در این کشور در کنار دولت هستند.
اسد با اشاره به دخالت‌های عربستان، قطر و ترکیه در بحران سوریه عنوان کرد که عربستان و قطر به تروریست‌ها سلاح و پول می‌دهند و ترکیه نیز از تروریست‌ها حمایت لجستیکی کرده و ورود و خروج آن‌ها را به سوریه تسهیل می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز