خبرگزاری کار ایران

پایان عملیات گروگانگیری در کنیا

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۵۳

تعداد مجروحان حداقل ۱۷۰ تن گزارش شده است و بیش از هزار تن هم از این مرکز به سلامت بیرون آورده شده‌اند؛ ۱۱ تن از سربازان نیروهای دفاعی کنیا نیز در جریان این عملیات مجروح شده‌اند.

به گفته «ژوزف اوله لنکو» وزیر کشور کنیا تقریبا تمامی گروگان‌هایی که در مرکز خرید «وستگیت» در نایروبی در اسارت اعضای گروه الشباب بودند، آزاد شده‌اند.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، نیروهای امنیتی کنیا می‌گویند که عملیات پاک‌سازی مرکز خرید را به زودی آغاز خواهند کرد.
با این حال این نیرو‌ها با احتیاط پیش می‌روند چون ممکن است هنوز عده‌ای در مرکز خرید باقی مانده باشند و نمی‌خواهند جان آن‌ها را به خطر بیندازند.
براساس تازه‌ترین گزارش نیروهای دفاعی کنیا، سه تن از مهاجمان مسلح کشته شده‌اند.
پیش از این وزیر کشور کنیا شمار کل کشته‌شدگان حمله تروریستی را ۶۲ تن اعلام کرده بود حال آنکه به گفته صلیب سرخ جهانی شمار آن‌ها به ۶۹ تن می‌رسد.
از ساختمان مرکز خرید وستگیت دود علیظ و شعله‌های آتش به هوا برخاسته است.
به گفته نیروهای امنیتی، تروریست‌ها برای منحرف کردن عملیات تهاجمی دست به آتش‌سوزی در این مرکز زدند ولی آتش اکنون مهار شده است.
در همین حال، وزارت خارجه انگلیس تایید کرده است که چهار تن از شهروندان این کشور جزو کشته‌شدگان هستند.
شهروندان هلندی، فرانسوی، آفریقای جنوبی و کانادایی از جمله کسانی هستند که درحمله به این مرکز خرید کشته شده‌اند.
ارتش کنیا پیش از این در شبه اجتماعی «توئیتر» اعلام کرده بود که قصد دارد «تمام قوای خود را به کار گرفته تا موضوع به سرعت پایان پیدا کند.»
تعداد مجروحان حداقل ۱۷۰ تن گزارش شده است و بیش از هزار تن هم از این مرکز به سلامت بیرون آورده شده‌اند.
۱۱ تن از سربازان نیروهای دفاعی کنیا نیز در جریان این عملیات مجروح شده‌اند.
نیروهای امنیتی می‌گویند که طی ۲۴ ساعت گذشته جسد ۱۰ تن از این مرکز بیرون آورده شده است. ۲۰۰ تن نجات داده شده‌اند که ۶۵ تن از آن‌ها در بیمارستان بستری شده‌اند.
اعضای گروه الشباب مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
این گروه متشکل از شبه‌نظامیان افراط‌گرای سومالی است که با پیوستن به القاعده به سازمان یافته‌ترین و بزرگ‌ترین متحد آن در شرق قاره آفریقا تبدیل شده است.
الشباب اعلام کرده این عملیات را به انتقام اعزام نیرو از کنیا به سومالی انجام داده است. چهار هزار نیروی کنیایی از سال ۲۰۱۱ میلادی برای مقابله با گروه‌های تندرو در سومالی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز