خبرگزاری کار ایران

تظاهرات کارگران بنگلادشی به خشونت کشیده شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۱۰

رئیس پلیس بنگلادش با اعلام این‌که کارگران معترض به سمت کارخانه‌های نساجی سنگ و آجر پرتاب کردند، گفت که نیروهای امنیتی برای مقابله با این کارگران از گاز اشک‌اور وگلوله‌های پلاستکی استفاده کردند.

دومین روز تظاهرات سراسری کارگران بنگلادشی به خشونت کشیده شده و پلیس برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌اور متوسل شد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس پلیس بنگلادش با اعلام این‌که کارگران معترض به سمت کارخانه‌های نساجی سنگ و آجر پرتاب کردند، گفت که نیروهای امنیتی برای مقابله با این کارگران از گاز اشک‌اور وگلوله‌های پلاستکی استفاده کردند.
حدود ۲۰ هزار کارگر در این تظاهرات که در اعتراض به پائین بودن نرخ دستمزد‌ها صورت گرفته است، شرکت دارند.
بر اساس این گزارش، دستمزد ماهانه بخش عمده‌ای از کارگران بنگلادشی حدود ۳۸ دلار است که از جمله کمترین درآمد‌ها در جهان به شمار می‌رود.
کاگران معترض خواستار افزایش حقوق ماهانه خود تا ۱۰۰ دلار هستند.
کارمزد پایین کارگران در بنگلادش، این کشور را به یکی از قطب‌های مورد توجه مارک‌های شناخته‌شده جهانی تبدیل کرده است.
۶۰ درصد از این تولیدات به اروپا و ۳۷ درصد به آمریکا و کانادا ارسال می‌شود.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده است که وزارت کار بنگلادش فقط ۱۸ بازرس برای بازرسی هزاران کارگاه و کارخانه تولید پوشاک در منطقه داکار و جایی که عمده صنعت پوشاک بنگلادش در آن واقع شده است، دارد.
طبق گزارش‌ها سه میلیون و ۶۰۰ هزار بنگلادشی در صنعت پوشاک این کشور کار می‌کنند. اکثریت کارگران را زنان تشکیل می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز