خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله موشکی نیروهای یمنی به تأسیسات آرامکو/ انتشار راهبرد دولت آمریکا در برابر چالش‌های امنیت ملی/ حمله پهپادی نیروهای یمنی به پایگاه سعودی «ملک خالد»

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۱۸۷

حمله موشکی نیروهای یمنی به تأسیسات آرامکو، انتشار راهبرد دولت آمریکا در برابر چالش‌های امنیت ملی و حمله پهپادی نیروهای یمنی به پایگاه سعودی «ملک خالد» از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه جدید آمریکا در نخستین سخنرانی جامع خود برای تشریح دکترین سیاست خارجی دولت، تصریح کرد که دولت فعلی، ادامه‌دهنده صرف سیاست‌های دولت دموکرات پیشین این کشور نخواهد بود.

- وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نمی‌تواند حمله به پایگاه عین‌الاسد را به هیچ گروهی نسبت دهد.

- سخنگوی پنتاگون اذعان کرد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران که توسط رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پیش گرفته شد، نتیجه معکوس داشته است.

- گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری آمریکا برای پست معاون وزیر خارجه، تصریح کرد که واشنگتن باید رویکرد جدیدی در قبال برنامه هسته‌ای ایران در پیش بگیرد.

- معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنان اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره حمله به لبنان را در راستای اطمینان بخشی به جامعه صهیونیستی توصیف کرد.

- سخنگوی کاخ سفید با اعلام این‌که آمریکا حق پاسخ به حمله به پایگاه عین‌الاسد را برای خود محفوظ می‌داند، گفت که در عین‌حال واکنشی شتابزده به این حمله نشان نخواهیم داد.

- سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی نیروهای یمنی به پایگاه هوایی سعودی «ملک خالد» خبر داد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد عراق گفت که شناسایی مسئولان حمله در حال پیگیری است و در مرحله بعد درباره نحوه پاسخگویی تصمیم خواهیم گرفت.

- شبکه اجتماعی فیسبوک بار دیگر با تکرار برخی ادعاها، شماری از حساب‌های کاربری وابسته به ایران را مسدود کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری برای آغاز تحقیق رسمی درباره وقوع جرائم جنگی در اراضی فلسطین اشغالی ابراز ناامیدی کرد.

- «کتائب سید الشهداء» طی بیانیه‌ای با رد ادعاهای آمریکا و اقلیم کردستان عراق، تصریح کرد که حملات راکتی به عین الاسد و اربیل، توسط این گروه انجام نشده است.

- سناتور جمهوری‌خواه خواهان تداوم فشار بر ایران شد.

- سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از حمله موشکی مجدد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات آرامکو در جده خبر داد.

- پلیس کنگره آمریکا اعلام کرد که تدابیر امنیتی در ساختمان این نهاد را در واکنش به «یک توطئه احتمالی برای نقض حریم» امنیتی کنگره در روز پنجشنبه افزایش داده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز