خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس‌جمهوری سوریه:

هیچ‌کس نمی‌تواند درباره رابطه دمشق و تهران تصمیم بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۲۵۲

مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه المیادین تصریح کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند در خصوص نوع رابطه دمشق با ایران، حزب الله و مقاومت فلسطین تصمیم بگیرد.

به گزارش ایلنا، «بثینه شعبان» مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه المیادین تصریح کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند در خصوص نوع رابطه دمشق با ایران، حزب الله و مقاومت فلسطین تصمیم بگیرد.

وی با تأکید بر این‌که رابطه میان دمشق و مسکو مبتنی بر احترام است، افزود که به هیچ‌عنوان امکان ندارد روسیه از دمشق بخواهد ایران یا حزب الله را از خاک خود بیرون کند، این مسأله هرگر مطرح نیست.

شعبان در ادامه با تاکید بر لزوم خروج اشغالگران آمریکایی از خاک سوریه، گفت که منتظر ارزیابی سیاست‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در قبال دمشق هستیم ولی مهمترین مسأله، خروج نظامیان این کشور است.

مشاور رئیس‌جمهوری سوریه از «کیلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل خواست، قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت که در تضاد با اشغال کشورش از سوی آمریکاست را به رسمیت بشناسد.

وی در عین حال افزود که انتظار زیادی از دولت جدید آمریکا نداریم چرا که منطقه همواره از دولت‌های دمکرات و جمهوری‌خواه رنج برده است.

شعبان همچنین در محکومیت عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت که آنچه در جهان عرب می‌گذرد، به نفع سازشگران نیست و هیچ گزینه‌ای جز پایبندی به آرمان فلسطین مطرح نخواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز