خبرگزاری کار ایران

بثینه شعبان:

توافق مسکو به نفع سوریه است/ ترکیه با مسئله فلسطین تجارت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۰۴۱

مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد که سوریه از توافق مسکو راضی است، زیرا روسیه با تروریسم مبارزه می‌کند و این توافق در راستای تکمیل نبرد نظامی است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «بثینه شعبان»، مشاور رسانه‌ای و سیاسی «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه گفت: «دمشق از توافق مسکو راضی است، زیرا روسیه با تروریسم مبارزه کرده و این توافق در راستای تکمیل نبرد نظامی است.» 

شعبان گفت که ارتش سوریه در هفته‌های اخیر بیش از ۲ هزار کیلومتر از اراضی کشور را آزاد و خسارت‌های هنگفتی به عناصر مسلح وارد کرد و توافق مسکو به آزادسازی مناطق دیگری چون اریحا و جسر الشغور تصریح می‌کند.

وی تاکید کرد که رهبری سوریه همیشه با متحدان سیاسی و نظامی خود در همه جزئیات هماهنگ است و دمشق با تهران و حزب‌الله هماهنگی سیاسی و نظامی کامل دارد. 

شعبان گفت: «مفاد توافق مسکو شامل بندهای محرمانه نمی‌شود و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنانش مبالغه می‌کند. همچنین بسیار شرم‌آور است که آمریکایی‌ها بر مناطق تحت سیطره تروریست‌ها تسلط یابند.»

وی تأکید کرد که آمریکا از گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش حمایت کرد و تعجب‌آور نیست که از هیئت تحریر الشام حمایت کند.

شعبان در ادامه افزود که رفتار ترکیه در راستای منافع اسرائیل است و آنکارا با مسئله فلسطین تجارت می‌کند و به دنبال اشغال اراضی سوریه است.

وی درباره احتمال دیدار اسد و اردوغان گفت: «این امر در حالی که ترکیه مناطق سوریه را اشغال کرده امکان‌پذیر نیست.»

شعبان همچنین گفت که «عباس کامل»، وزیر اطلاعات مصر در رس هیئتی به دمشق سفر کرد و همه کشورهای عربی خطر اردوغان برای منطقه و جهان را درک کرده‌‌اند.

وی همچنین تاکید کرد که مردم سوریه در مناطق شرق فرات با اشغالگران آمریکایی مبارزه کرده و آن‌ها را از کشور بیرون خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز