خبرگزاری کار ایران

وزیر کار اردن:

بیش از ۵ هزار کارگر سوری از اردن اخراج می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۹۶

چکیده: «در اردن نزدیک به ۱۵ هزار نفر کارگر مهاجر وجود دارد که تعداد ۵ هزار و ۷۲۳ نفر کارگر سوریه‌ای هستند و ۸ هزار و ۳۱۸ نفر از مصر به اردن آمدند.»

وزیر کار اردن با اعلام اینکه ۱۵ هزار کارگر مهاجر در این کشور وجود دارد، گفت: به منظور جلوگیری از فشارهای اقتصادی و رشد بیکاری، اردن تصمیم دارد ۵ هزار و ۷۲۳ کارگر سوری را از این کشور بیرون کند.

به گزارش دریافتی ایلنا، ‌ «نضال القطامین» وزیر کار اردن با اعلام این خبر گفت: تعداد ۵ هزار و ۷۲۳ نفر کارگر سوریه‌ای را از این کشور بیرون می‌کند.

وی افزود: اردن تلاش می‌کند تا با این کار از فشار اقتصادی که از ورود پناهندگان جنگی سوری به این کشور وارد شده است، را بکاهد.

نضال یادآور شد: این اقدام می‌تواند فرصت کار را برای شهروندان اردنی فراهم کند و بازار کار هم تنظیم شود.

این مقام مسئول اردن تصریح کرد: در اردن نزدیک به ۱۵ هزار نفر کارگر مهاجر وجود دارد که تعداد ۵ هزار و ۷۲۳ نفر کارگر سوریه‌ای هستند و ۸ هزار و ۳۱۸ نفر از مصر به اردن آمدند.

وی با بیان اینکه کارگران غیر قانونی مهاجر ظرف ۱۱ماه آینده با بررسی وضعیت آن‌ها، از اردن اخراج می‌شوند، اظهار داشت: برخی از کارگران غیر قانونی سوری با عبور از مرزهای قبل از شروع اعتراضات سوریه برای کار به اردن آمده‌اند.

وزیر کار اردن خاطر نشان کرد: نیروهای اردنی معتقدند رقابت شدیدی میان کارگران سوری و اردنی به وجود آمده است.

وی افزود: اکنون درصد بیکاری اردن به ۱۴ درصد می‌رسد، این ارقام ارایه شده با وجود ۱۶۰ هزار کارگر سوری در اردن غیر رسمی است.

وی گفت: دولت اردن میزبان ۵۵۰ هزار پناهنده سوری است که در شمال این کشور اسکان دارند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز