خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر؛

بسیاری از متکدیان از طریق افراد سودجو ساماندهی می‌شوند

کد خبر : ۱۸۶۴۳۹

بسیاری از متکدیان موجود در استان بوشهر از افراد غیر بومی هستند که از طریق گروه ها و افراد سودجو در بیرون از استان ساماندهی می شوند و در بازه زمانی معینی به تکدی گری می‌پردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: بیشتر متدکدیان در این استان از اتباع خارجی و یا غیر بومی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا محمدحسن پرآور افزود: بسیاری از متکدیان موجود دراین استان از افراد غیر بومی هستند که از طریق گروه‌ها و افراد سودجو در بیرون از استان ساماندهی می‌شوند و در بازه زمانی معینی به تکدی‌گری می‌پردازند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی، گروه‌ها و افرادی که به صورت سازمان یافته اقدام به تکدی‌گری می‌کنند را شناسایی و بجد برخورد قاطع کنند.

پرآوراضافه کرد: با عزمی که درمجموعه مربوط در استان وجود دارد و برنامه ریزی مدون شهرستان‌های استان بوشهر، امیدواریم در مدت زمان کوتاهی آسیب تکدی‌گری در این استان ریشه کن شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه تکدی‌گری در قانون مجازات اسلامی ایران به عنوان یک جرم مشخص شده است، تصریح کرد: متکدیان خارجی به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند و با ورود خود به کشور انواع مختلفی بیماری‌های غیرقابل درمان و دیگر آلودگی‌ها وارد می‌کنند.

وی اولویت اصلی را جمع آوری متکدیان خارجی در استان بوشهر عنوان کرد و گفت: همه فرمانداران استان تا زمان پاکسازی کامل متکدیان ایرانی و خارجی در سطح شهرستان‌ها ستاد ساماندهی متکدیان را به صورت مستمر برگزار و ماهانه گزارش‌ها را به اداره کل امور اجتماعی استانداری بوشهر ارسال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهری افزود: در زمینه جمع آوری متکدیان دستگاه قضایی به عنوان نقطه آغاز کار است و باید با دستگاه‌های اجرایی برای جمع آوری آنان همکاری لازم داشته باشد.

پرآور بیان کرد: پشتیبانی جمع آوری متکدیان و تدارکات بر عهده شهرداری هاست که باید با کمک بهزیستی متکدیان ایرانی و خارجی را تفکیک کرده و با گرفتن اثر انگشت و تصویر آنان را در سامانه خود ثبت کنند.

وی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر نیز باید افراد زیر پوشش خود را که در حال تکدی‌گری هستند جمع آوری و با ارائه مشاوره اجتماعی و مساعدت‌های لازم از حرکات آنان جلوگیری کند.

وی یادآور شد: اداره کل بهزیستی استان هم با روان‌شناسی اجتماعی و آموزش شغلی در ارودگاه خود از متکدیان جامعه هدف خود نگهداری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر باید با حضور در اردوگاه‌های بهزیستی و اتباع امور خارجه استان از متکدیان آزمایش‌های لازم را بگیرد تا باعثشیوع بیماری و مشکلات از این قبیل نشوند.

پرآور افزود: صداوسیما در موضوع آگاه سازی مردم و اجتماع در ارتباط با موضوع تکدی‌گری نقشی مهم دارد و می‌تواند در قالب برنامه‌های اجتماعی خود در مورد این پدیده بپردازد.

وی اظهار کرد: متکدیانی که دچار اعتیاد و دیگر بیماری‌ها هستند باید توسط بهزیستی به صورت مجزا نگهداری شوند و تحت درمان قرار گیرند.

پرآور گفت: بعضی از متکدیان آنقدر حرفه‌ای شده‌اند و با وجود سرمایه و ثروت زیادی که دارند باز هم دست به گدایی می‌زنند و باید آن‌ها را با شرایط ویژه‌ای ساماندهی و تحویل خانواده‌ها قرار دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان بوشهر و دشتستان برای جمع آوری و برخورد با متکدیان در دستور کار استان بوشهر قرار دارد و امیدواریم بتوانیم این موضوع را با فرهنگ سازی و برنامه ریزی دقیق در اجتماع پاکسازی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز