خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امور معادن اداره کل صمت استان خبرداد؛

استخراج بیش از ۲۶ میلیون تن مواد معدنی در بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۷۶۱

رئیس اداره امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲۶ میلیون تن انواع مواد مواد معدنی در استان استخراج شده است.

به گزارش ایلنا، عبدالنبی سهولی با اشاره به میزان ذخیره ۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تن مواد معدنی در استان عنوان کرد: طبق وضعیت موجود ۲۵۴ معدن دارای مجوز در استان است که از این تعداد ۱۱ معدن آن دارای دو نوع ماده معدنی است.

وی افزود: در ده ماه امسال ۲ واحد معدنی راکد با اشتغال‌زایی ۱۳ نفر احیا شده است.

سهولی با اشاره به فعال بودن ۶۸ معدن با اشتغال‌زایی ۳۲۴ نفر در شهرستان دشتی گفت: بیش از ۴۲ میلیارد تومان در این معادن سرمایه‌گذاری شده و میزان ذخیره مواد معدنی این شهرستان ۸۳۲ میلیون تن است.

وی از فعال بودن ۵۷ معدن در دشتستان با ۴۰۰ نفر نیروی کار خبر داد و اضافه کرد: در این شهرستان با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۴ میلیارد تومان تا کنون شش میلیون و ۸۵۶ هزار تن مواد معدنی استخراج شده است.

سهولی تعداد معادن تنگستان را ۲۴ معدن با اشتغال‌زایی ۱۲۳ نفر عنوان کرد و گفت: در این معادن بیش از ۱۳ و نیم میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ذخیره این معادن ۸۴ میلیون تن مواد معدنی ارزیابی شده است.

وی با اشاره به اینکه دیگر معادن استان در دیر، کنگان، گناوه، دیلم، جم و عسلویه قرار دارند، اضافه کرد: سنگ لاشه، گچ، آهک، واریزه کوهی، مارن، آلویوم و مرمریت از مهمترین مواد معدنی استان است و سنگ لاشه با ۸۴ معدن بیشترین ماده معدنی استان است و سالانه ۴ میلیون و ۴۹۹ هزار تن سنگ لاشه از آن استخراج می‌شود.

سهولی از سرمایه‌گذاری بیش از ۲۶۵ میلیارد تومانی در معادن استان خبر داد و گفت: میزان اشتغال‌زایی در ۲۴۵ معدن استان هزار و ۴۰۰ نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز