خبرگزاری کار ایران

فعالیت بیش از ۱۸۵۰ واحد صنعتی فعال در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۸۱۰

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان گفت: هم اکنون بیش از ۱۸۵۰ واحد صنعتی فعال درگیلان مشغول فعالیت هستند.

تیمور پور حیدری مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در گفت و گو با ایلنا  از رشت مطرح کرد: اصناف بعنوان بزرگ ترین بخش اقتصادی کشور با بیش از 131 هزار واحد صنفی و اشتغال بیش از 329 هزار نفر در استان پیشگام و مجری اهداف نظام در خط مقدم برنامه های اقتصادی و حلقه اتصال بین تولید کننده و مصرف کننده در شبکه نظام توزیع کالا در راستای تحقق بخشی به شعار سال و دستیابی به آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند.

وی گفت: هم اکنون بیش از 1850 واحد صنعتی فعال در استان مشغول  فعالیت هستند.

پور حیدری در ادامه افزود: دو طرح صنعتی با عنوان طرح توسعه سیمکو در زمینه تولید سیم و کابل با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومان و یک واحد تولیدی در زمینه ساخت مخازن پلیمری و فولادی با سرمایه گذاری 50 میلیارد تومان در دهه تولید و تجارت در شهرک صنعتی سفیدرود آماده بهره برداری می باشد.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی که مشکل نقدینگی داشته باشند از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب درخواست تسهیلات سرمایه در گردش و بعضاً خرید ماشین آلات درخواست می کنند،افزود: از طریق طرح در کارگروه ستاد  تسهیل و رونق تولید  مصوب شده ،نیز   برای دریافت وام به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی گفت :در بخشی دیگر از حمایت های اداره کل صمت گیلان از کارآفرینان و سرمایه گذاران فعلی  که دچار مشکل صنعتی هستند  و یا مدیران واحدهای بدهکار به امور مالیاتی و تامین اجتماعی ، درخواست های خود را جهت مساعدت در پرداخت تعهدات به صورت اقساطی به کارگروه ستاد تسهیل و رونق تولید می دهند و سپس جهت رفع موانع و چالش های آن ها مصوبات اتخاذ می شود تا واحد بتوانند به سهولت به تولید خود ادامه دهد .

وی خاطر نشان کرد:علاوه بر اعطای تسهیلات،  بحث احیایی واحدهای تملک شده توسط بانک یا بیمه می باشد و یا دارایی که از طریق ستاد احیای واحدهای راکد موضوع به صورت جدی پیگیری می شود.

وی در خاتمه گفت: در سه ماهه امسال دو جلسه ستاد احیا تشکیل شد و بیش از ۳۷ مورد واحد صنعتی تملک شده و دارای پیچیدگی های حقوقی و مالکیتی تعیین تکلیف شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز