خبرگزاری کار ایران

محمد حاجی زاده مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر خبر داد:

ساماندهی ۱۴۱ گلزار در قالب ۱۷۵۶ مزار به پایان رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۹۲

اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ۳ملیارد ۶۷۸ ملیون تومان بوده است که تا کنون ۴۱۰ میلیارد آن تامین اعتبار شده و تخصیص یافته است.

محمد حاجی‌زاده مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان بوشهرضمن گرامی داشت یاد ۲۱۱۸ شهید انقلاب اسلامی استان و تکریم ۴۳۴ آزاده و ۶۴۲۸ جانباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا گفت: در طرح سامان دهی گلزارهای شهدای استان در سال جاری ساماندهی ۱۴۱ گلزار در قالب ۱۷۵۶ مزار به پایان رسیده است و ۱۸ گلزار در قالب۷۷ مزار در دست اقدام است و ۴۹ گلزار در قالب ۱۲۷ مزار هنوز آغاز به ساماندهی نشده است اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ۳ملیارد ۶۷۸ ملیون تومان بوده است که تا کنون ۴۱۰ میلیارد آن تامیین اعتبار شده و تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا، حاجی‌زاده خاطر نشان کرد: در سال جاری۲۴۸ نفر از استان بوشهر در مسابقات قرانی شرکت کرده‌اند که از از این تعداد سه نفر توانسته‌اند مقام اول، دوم وسوم کشوری را در رشته‌های حفظ و تفسیر قرآن کریم کسب کنند همچنین ۶۹۲ نفر از سفرهای سیاحتی، زیارتی و اردو‌هایی که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود بهرمند شده‌اند.

محمد حاجی‌زاده فعالیت‌های اداره آموزش این اداره کل این گونه برشمرد: ۷۷۰ نفر دانش آموز شاغل به تحصیل در طرح شاهد، ۳۳۰ نفر دانش آموز ممتاز استانی در سه مقطع تحصیلی، ۲۴۱۰ دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی که هزینه‌های تحصیل آن‌ها پرداخت می‌شود. و تعداد نخبگان شناسایی شده و تحت حمایت قرار گرفته شده ۳۳ نفر می‌باشند که توانسته‌اند در سال جاری یک تالیف و هفت مقاله علمی ارائه کنند.

حاجی‌زاده در ادمه افزود در سال جاری موفق به برگزاری ۷۴ یادواره و یادبود شهدا در استان شده‌ایم و ۱۱۰ مورد مصاحبه و جمع آوری خاطرات شهدا را داشته است، ۱۴ جلد کتاب گزیده موضوعی وصیت نامه شهدای استان را تحت عنوان پیام‌های ارغوانی به چاپ رسیده است، در ۲۸ حسینه تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی انجام شده است، یک عنوان طرح پژوهشی در حوزه ایثار وشهادت اجرا شده است، از دو پایانامه کار‌شناسی ارشد با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت حمایت شده است، و برنامه ریزی‌های لازم برای چاپ تصاویر شهدای استان بر روی کاشی با بهر گیری از نماد‌های انقلاب و ایثار صورت گرفته که بزودی با هماهنگی خانواده محترم شهدا و فرمانداران، بخشداران، ودهدارن در محل‌های مناسب نسب می‌شود.

این مدیر مسئول در ادمه خاطر نشان شد طرح پایش سلامت در سال‌های پیش در استان آغاز شده است که مشمولین این طرح همه والدین شهدا، همه جانبازان گرانقدر قطع نخاع و جانبازان شیمیایی و اعصاب روان حاد می‌باشند که بصورت منظم و دوره در منزل و مطب توسط پزشکان متخصص ویزیت می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز