خبرگزاری کار ایران

سامانه صدور کارت ملی هوشمند در بوشهر راه‌اندازی شد

کد خبر : ۱۱۶۳۸۱

در آیینی با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مدیران استان، سامانه صدور کارت ملی هوشمند در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

در آیینی با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مدیران استان، سامانه صدور کارت ملی هوشمند در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این آیین اظهار داشت: ثبت احوال یک مرکز مهم و حیاتی و حساس در کشور است که مبنا و پایه تمام آمارهای کشور است.

فریدون حسنوند افزود: آمارهای کلیدی کشور را ثبت احوال ثبت کرده و این مجموعه با همه فعالیت‌هایی که دارد در موضوعات مختلف جامعه نقش تاثیرگذاری ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: آمارهای تهیه شده از سوی ثبت احوال مهم‌ترین و امن‌ترین اطلاعاتی است که در اختیار دولت برای تصمیم‌گیری‌ها قرار داده می‌شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: اگر پروژه کارت ملی هوشمند به صورت دقیق اجرا شود بسیاری از مشکلات حل و به برنامه‌ریزی دقیق‌تر کمک خواهد کرد.

حسنوند بیان کرد: صدور کارت ملی هوشمند یک اقدام ارزشمند است که بسیاری از مشکلات از قبیل جعل، آمار غیرواقعی و هدررفت بودجه‌های بیت‌المال را کاهش می‌دهد.

استاندار بوشهر افزود: ثبت احوال همواره از اعضای ثابت انتخابات بوده اما هیچگاه در خدمات‌رسانی دقیق، حفظ سلامت کاری و سایر ماموریت‌ها مرتکب خطا و اشتباه نشده است.

وی گفت: آمار ثبت احوال همواره مورد وثوق سایر دستگاه‌هاست و در استان بوشهر عملکرد این سازمان مورد رضایت مردم قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به برخی مشکلات اداری و تجهیزاتی در مجموعه ثبت احوال استان ابراز داشت: این سازمان به اقتضای ماموریت‌های زیادی که دارد باید از تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی لازم برخوردار باشد و ما نیز در بحثتامین وسیله نقلیه و در بحثبودجه به این مجموعه کمک خواهیم کرد.

امنیت بالای کارت ملی هوشمند
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نیز گفت: استانداربوشهر حمایت‌های بسیار زیادی از مجموعه ثبت احوال انجام داده و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

کیومرثصالحی‌نیا بیان کرد: در کارت ملی هوشمند همه اطلاعات افراد به صورت لیزری روی این کارت نوشته شده و ثبت عکس و اثر انگشت صاحب کارت به صورت الکترونیکی درکارت وی ذخیره می‌شود.

این مسئول افزود: با توجه به این اقدامات امنیت استفاده از کارت به طور قابل ملاحظه‌ای بالا می‌رود و هر کس با وارد کردن یک رمز عبور ساده امکان استفاده یا سوء استفاده از یک کارت را ندارد.

وی ادامه داد: کارت‌های ملی هوشمند جایگزین کارت‌های ملی موجود شده و علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت‌های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می‌کنند تا افراد به شیوه‌ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.

صالحی‌نیا یادآور شد: پروسه صدور کارت ملی هوشمند برای ساکنان استان بوشهر حدود سه تا چهار سال به طول خواهد انجامید و امیدواریم با تامین بخش مالی و زیر ساخت‌های مورد نیاز این زمان به کم‌ترین حد ممکن برسد.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با مراجعه به ثبت احوال استان و شهروندان بوشهری نیز با مراجعه به اداره پست مرکزی نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

صالحی‌نیا بیان کرد: هم‌اینک فقط در مرکز استان این پروژه اجرا خواهد شد و در آینده در شهرستان‌ها نیز فعال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز