خبرگزاری کار ایران

مهر همچنان مهربان است؛

ساعت های گرم تالار حافظ در یک روز پاییزی

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۹۰۷

شاخص صنعت امروز ۲۵۹ واحد بالا رفت. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۴۸۱ و ۶۳۸ واحد رشد را ثبت کردند. امروز گروه مالی، بانک ها و خودرویی ها با بیشترین رشد قیمت در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

در روز جاری(سه شنبه) سهامداران بیش از یک میلیارد و ۱۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال در ۸۸ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، در داد وستدهای روز جاری بورس تهران برای چندمین روز متوالی شاخص کل رشد قابل توجهی را ثبت کرد و حجم و ارزش معاملات بالا رفتند.

در این معاملات شاخص کل با رشدی ۵۵۸ واحدی توانست کانال ۷۴ هزار واحد را نیز درنوردد و به عدد ۷۴ هزار و ۱۰۹ برسد.

همچنین در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و ۱۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال در ۸۸ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

نمادهای هلدینگ خلیج فارس، بانک ملت، ملی مس، چادرملو، مپنا و بانک پاسارگاد با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که سرمایه گذاری امید با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر آن شد.

شاخص صنعت نیز امروز ۲۵۹ واحد بالا رفت. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۴۸۱ و ۶۳۸ واحد رشد را ثبت کردند. امروز گروه مالی، بانک ها و خودرویی ها با بیشترین رشد قیمت در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

همچنین شاخص گروه فنی مهندسی، بانک ها و گروه مالی با بیشترین رشد مواجه شدند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرمایه گذاری خوارزمی، بانک پاسارگاد، دشت مرغاب، بانک انصار، بانک ملت، سرمایه گذاری بوعلی و حمل و نقل خلیج فارس بود.

این در حالی بود که نمادهای خوراک دام پارس، قند قزوین، لبنیات کالبر، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، کارت اعتباری ایران کیش، سرما آفرین و آبسال با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

طولانی ترین صف های خرید نیز متعلق به نمادهای بانک ملت، گروه بهمن، بانک سینا، بانک صادرات، بانک انصار، ملی مس و سرمایه گذاری آتیه دماوند بود.

در مقابل نمادهای کاغذسازی کاوه، سیمان اصفهان، سیمان مازندارن، پارس پامچال، کاغذ سازی کاوه، فرآورده های نسوز آذر و صندوق سرمایه گذاری صنوین با حجیم ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.

امروز بانک ملت با معامله ۲۱۱ میلیون سهم به ارزش ۴۲۹ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز