خبرگزاری کار ایران

ویتامین ای معجزه جوانسازی پوست

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۶۹۶

ویتامین E به عنوان یک التیام‌ بخش بسیار مفید شناخته می‌شود. استعمال آن بر روی صورت باعث کم رنگ شدن زخم‌ها، تسکین آفتاب‌ سوختگی، کاهش چین و چروک وجلوگیری از پیری پوست می‌شود.

 

 

 

 

 

ویتامین ای (E) ماده مغذی برای سیستم ایمنی بدن و کمک به سلول ها برای بازسازی است. می توان آن را به صورت موضعی روی صورت قرار داد تا التهاب پوست را کاهش دهد و پوست را جوانتر نشان دهد. این ویتامین به طور موضعی، می تواند برای طیف وسیعی از اختلالات پوستی و همچنین ترمیم پوست بسیار مفید باشد مانند ترمیم سلول‍ها که در معرض خورشید آسیب دیده اند یا درمان زخم یا سوختگی.

 

مزایای ویتامین ای

فواید بالقوه روغن و کرم ویتامین ای از دو ویژگی اصلی ناشی می شود: خاصیت آنتی اکسیدانی آن، که می‍تواند با التهاب مقابله کند و اثرات رادیکال‍های آزاد (سلول‌های بدن را تخریب می‌کنند و باعث بیماری و پیری می‌شوند) را کاهش دهد و خاصیت مرطوب کنندگی آن را فراهم کند.

برخی از مزایای گفته شده روغن و کرم ویتامین ای عبارتند از:

مرطوب کردن پوست: ویتامین ای در بسیاری از مرطوب کننده‍ها یافت می‍شود و ممکن است از این روغن به عنوان مرطوب کننده برای جلوگیری یا درمان پوسته پوسته شدن پوست استفاده شود.

التیام زخم: ویتامین ای روی پوست می‍تواند جای زخم‍ها را درمان کرده یا در وهله اول از ایجاد آنها جلوگیری کند. تحقیقات نشان می‍دهد که جای زخم روی پوست مرطوب ماندگاری کمتری دارد. بنابراین برای افرادی که واکنش حساسیتی به ویتامین ای ندارند، استفاده از آن به عنوان یک مرطوب کننده مزایایی زیادی به همراه دارد.

کاهش خارش پوست: ویتامین ای نمی‍تواند واکنش‍های آلرژیک، عفونت‍ها و سایر مواردی که باعث خارش پوست می‍شود را درمان کند اما از آنجا که پوست را مرطوب می‍کند، ممکن است تسکین موقتی برای خارش ناشی از خشکی پوست ایجاد کند.

 کاهش اگزما: کرم ویتامین ای میتواند خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن همراه با اگزما یا درماتیت آتوپیک را کاهش دهد. آزمایشات انجام شده نشان می‍دهد که مکمل‍های ویتامین ای خوراکی می‍تواند باعث بهبود قابل توجهی در علائم اگزما شود. اگرچه روغن و کرم ویتامین ای در درمان اگزما اثرات و نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

ماسک ویتامین ای: ماسک زیبایی حاوی ویتامین ای دارای خاصیت نرم کننده و ضد پیری پوست هستند. ماسک‍های ویتامین ای به همراه ترکیبات دیگری مانند ویتامین C تاثیرات مطلوبی مانند شادابی و درخشندگی بر روی پوست دارند.

ویتامین ای معجزه جوانسازی پوست

فواید ویتامین ای برای پوست صورت

استفاده از روغن و کرم ویتامین ای برای صورت می‍تواند به چندین روش مختلف کمک کننده باشد.

جلوگیری از پیری و کاهش چروکهای صورت: ویتامین ای سرشار از آنتی اکسیدان است و بر گردش خون تأثیر می‍گذارد. به همین دلیل است که افراد بعد از استفاده موضعی از روغن و کرم ویتامین ای، تفاوت در استحکام و ساختار پوست خود را می‍بینند. ویتامین ای و سایر مواد طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان‍ها هستند و به طور کلی به عنوان درمانی برای تأخیر در ایجاد چین و چروک استفاده می‍شوند.

کاهش چروک دور چشم: پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است و این امر نیز باعث ایجاد چین و چروک می‍گردد. چین و چروک دور چشم، چهره را خسته و پیرتر نشان می‍دهد. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و یا به تاخیر انداختن می‍توان از کرم های دور چشم حاوی ویتامین ای استفاده کرد. استفاده از این کرم‍ها برای دور چشم‌ها، یکی از بهترین راه‌ها برای رهایی از دایره‌های مشکی است. ۲-۳ روز از این روغن در کنار کرم معمول استفاده کنید و به آرامی دور چشم را ماساژ دهید.

درمان جای زخم آکنه: برخی افراد ویتامین ای را به عنوان درمانی برای جای زخم آکنه استفاده می‍کنند و به تاثیر آن روی پوست اطمینان دارند. ویتامین ای باعث افزایش گردش خون می‍شود و در سرعت بهبود جای زخم اثرگذار است.

لبهای صاف و نرم: از کرم‍ها یا بالم‍های لب ویتامین ای برای تسکین لب‍های خسته و خشک استفاده می‍شود. از آنجایی که ویتامین ای باعث گردش خون و بازسازی سلول می‍شود، استفاده از آن روی لب‍های خشک سلول‍های جدید را سریعتر به سطح می‍رساند. همچنین قوام غلیظ و روغنی کرم ویتامین ای می‍تواند از تحریک بیشتر پوست لب جلوگیری کند.

کاهش ابتلا به سرطان پوست: ویتامین ای می‌تواند در افراد سیگاری یا افرادی که پوستشان زیاد در معرض اشعه‌ی ماورای بنفش خورشید قرار می‌گیرد، از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری کند.

 اختلال افزایش رنگدانه: لکه‍های تیره روی پوست می‍تواند ناشی از رنگدانه بیش از حد باشد که توسط هورمون‍ها یا دلایل دیگر ایجاد می‍شود که از طریق استفاده از ویتامین ای به صورت موضعی قابل درمان است. مؤثرترین راه برای استفاده از ویتامین ای برای درمان لکه‍ها، استفاده از آن همراه با ویتامین C است.

ویتامین ای معجزه جوانسازی پوست

استفاده از ویتامین ای در طول شب

از روغن ویتامین E می‍توان به عنوان یک روش درمانی ضد پیری در طول شب روی صورت استفاده کرد. از آنجا که ویتامین E دارای قوام زیاد است، بهتر است آن را قبل از خواب استفاده کنید تا کاملاً جذب بدن شود.

اگر صبح استفاده شود، ممکن است نتوان روی آن آرایش کرد یا از کرم دیگری استفاده کرد اما استفاده از ویتامین E به عنوان یک ماده ضد پیری یا ضد عفونی کننده پوست در طول شب باعث می شود محصول کاملا جذب پوست شود و در نهایت پوستی شفاف‍تر و بدون چین و چروک خواهید داشت.

 

راهنمای خرید کرم ها با دمبل

راهنمای خرید دمبل با در نظر گرفتن تمام ویژگی‍های لازم برای یک کرم ویتامین ای غنی و فوق العاده، می‍تواند گزیده‍ای از بهترین‍ها را به شما معرفی کند. بهترین کرم‍ها و البته با قیمت‍هایی بسیار مناسب. پس با مراجعه به سایت دمبل می‍توانید کرم ویتامین ای دلخواه خود را بیابید. همچنین انواع محصولات مراقبت از پوست شامل: کرم دور چشم، کرم ضد چروک و بسیاری از محصولات مراقبت از پوست را پیدا کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز