خبرگزاری کار ایران

خدمات کفسابی احتیاج دارید؟ قبل از سفارش، حتما این مقاله را بخوانید

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۸۰۰

کفسابی صنعتی است که از ایتالیا وارد ایران شد. در زمان‌های قدیم، کفسابی تنها با دستگاه‌های ابتدایی و یا به‌صورت دستی انجام می‌شد، اما باگذشت زمان و پیشرفت‌هایی که درزمینه ساب‌زنی انواع سطوح حاصل شد، به شکل امروزی و به‌صورت کاملاً ماشینی انجام می‌پذیرد.

کفسابی و سنگ‌سابی که با نام‌های دیگری همچون درخشان کردن سنگ، براق کردن سنگ، زدودن جرم سنگ، شیشه‌ای و آینه‌ای کردن سنگ و غیره… شناخته می‌شوند در حقیقت به لایه‌برداری یک الی پنج میلی‌متری از روی سنگ با استفاده از دستگاه‌های مخصوص گفته می‌شود. این عملیات به جهت از بین بردن جرم و آلودگی و درخشندگی هرچه بیشتر سنگ کف و همین‌طور رفع ایرادات آن انجام می‌گیرید. 

تاریخچه کفسابی

کفسابی در ابتدا در کاخ‌ها و بناهای حکومتی و یا عمارت های خاص با استفاده از دست انجام می‌شد که این کار را سنگ‌کاران آن زمان انجام می‌دادند و سنگ‌ها را با چکش و دیگر ابزار، میزان می‌کردند، ولی این عملیات به‌تنهایی یک شغل بخصوص محسوب نمی‌شد.

کفسابی به شیوه کنونی از زمانی پدید آمد که مردم به کف خانه و یا محل کار و شرکت اهمیت بیشتری داده و خواستار این بودند که مکان موردنظرشان کفی آراسته‌تر و زیباتر داشته باشد. کفسابی صنعتی است که از ایتالیا وارد ایران شد. در زمان‌های قدیم، کفسابی تنها با دستگاه‌های ابتدایی و یا به‌صورت دستی انجام می‌شد، اما باگذشت زمان و پیشرفت‌هایی که درزمینه ساب‌زنی انواع سطوح حاصل شد، به شکل امروزی و به‌صورت کاملاً ماشینی انجام می‌پذیرد؛ همان‌طور که متوجه شده‌اید ساییدن کف، کاری تخصصی است و به فردی که کف سنگ را می‌سابد، کف ساب کار می‌گویند. 

هدف از انجام عملیات کفسابی

هدف از این عملیات رسیدن به یک سطح براق، درخشان و البته صاف و بدون پستی‌وبلندی است. گروه کفسابی۲۰ این قابلیت را دارد تا عملیات کفسابی را به چند دلیل که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنیم برای شما تواند انجام دهد:

• عدم هم ترازی سنگ‌ها یا کف ساختمان (در ساختمان‌های نوساز به علت نشست ساختمان یا بی‌دقتی بناها)

• تثبیت انواع جرم بر روی سنگ

• وجود شکستگی و آسیب در کف (ترک برداشتن و یا پریدن قسمت‌هایی از سنگ به دلیل سقوط اجسام تیز و سنگین روی کف ساختمان)

• حذف کردن چسب و یا ماده‌ای که به‌سادگی قابل پاک شدن نباشد

• یک دست کردن سنگ‌ها با استفاده از رزین به جهت پر کردن درزهای ایجادشده در میان سنگ‌ها

• حذف خرابی و لک‌های باقیمانده به علت ریختن موادی مانند اسید، سرکه و …

خدمات کفسابی احتیاج دارید؟ قبل از سفارش، حتما این مقاله را بخوانید

فواید کفسابی و سنگسابی

• حذف تمام پستی و بلندی‌های کف ساختمان و به‌دست آمدن سطحی صاف، یکدست و صیغلی در کف ساختمان

• براق و درخشان شدن سنگ‌های کف و جذابیت و زیبایی دو چندان آن‌ها

• حذف تمامی خط و خش‌ها، شکاف‌ها و جرم‌ها از روی سطح و ایجاد سطحی آینه‌ای و شفاف

• افزایش عمر مفید سنگ‌ها با پر کردن ترک‌ها و درزهای میان سنگ‌ها وعدم نفوذ آب و آلودگی‌ها به عمق سنگ

نحوه اجرای عملیات کفسابی:

کفسابی شامل چند مرحله است که بسته به نوع سنگ کف ساختمان متفاوت می‌باشد. گروه کفسابی۲۰ با تجربه و تخصص بالایی که در ارائه خدمات خود به مشتریان دارد پس از بررسی کارشناسان خود عملیات کفسابی را توسط متخصصان کفساب انجام می‌دهد.

بطور کلی در ابتدا کف ساب از لقمه سنگ‌های زبر با شماره ۳۶ یا ۴۶ استفاده کرده تا ناهمواری‌ها، مصالح و جرم‌هایی که روی کف چسبیده از بین برود، سپس کف ساب از لقمه سنگ ۶۰ استفاده کرده تا خط و خش‌های ناشی از ساییدن مرحله قبلی تا حدودی محو شود. در مرحله سوم، کف ساب لقمه سنگ ۱۲۰ را روی دستگاه قرار می‌دهد که نسبت به لقمه سنگ ۶۰ نرم‌تر است، سپس باید عملیات بتونه‌کاری انجام شود تا درزها و شکاف‌های ما بین سنگ‌ها پوشیده شود و سنگ در برابر نفوذ آب و کثیفی‌ها عایق شود. 

بتونه‌کاری توسط کفساب‌های گروه کفسابی۲۰ به دو روش انجام می‌شود:

  • درروش اول کف ساب، درزها و شکاف‌ها را با استفاده از سیمان و سنگ بتن پر می‌کند.
  • درروش دوم که متداول‌تر است، بتونه‌کاری با استفاده از رزین و شل کننده و سفت کننده مخصوص انجام می‌شود.

در مرحله بعد از لقمه سنگ ۲۲۰ استفاده می‌شود تا خط و خش‌های مرحله سوم و بتونه‌کاری برطرف شود.

قبل از بتونه کفساب به ترتیب از لقمه سنگ‌های ۳۲۰.۴۰۰ و ۶۰۰ استفاده می‌کند تا کف کاملاً یک دست و هموار شده و تمام ایرادات آن برطرف شود. 

در آخرین مرحله نیز از لقمه سنگ ایتالیایی (سیناکس) استفاده می‌شود تا سنگ کف مانند آینه درخشان و براق شود.

سنگ‌ها از با ارزش‌ترین مصالح ساختمانی هستند؛ ازاین‌رو کفسابی ساختمان خود را به هر کسی نسپارید چون ممکن است خسارات زیادی به آن‌ها وارد شود.

گروه کفسابی ۲۰ آماده است تا خدمات خود را باکیفیت تضمین‌شده به شما ارائه دهد. 

خدمات کفسابی احتیاج دارید؟ قبل از سفارش، حتما این مقاله را بخوانید

کفسابی انواع سنگ

گروه کفسابی۲۰ عملیات کفسابی را بسته به نیاز شما و برای انواع کف‌ها به شرح زیر انجام می‌دهد:

  • کفسابی بتن (اگر بدنبال این هستید تا برای کف ساختمان خود از پوشش هایی همچون اپوکسی یا پارکت استفاده کنید، لازم است تا در ابتدا سطح بتنی موجود را صاف و یکدست کنید. گروه کفسابی ۲۰ این کار را به‌طور تخصصی برای شما انجام می‌دهد)
  • کفسابی گرانیت (کفسابی گرانیت از کفسابی سایر سنگ‌ها دشوارتر و حساس‌تر است، به همین دلیل گروه کفسابی۲۰ می‌تواند عملیات کفسابی گرانیت شمارا با تضمین کیفیت انجام دهد) 
  • کفسابی موزاییک (پرکاربردترین سنگ‌ها در ساختمان‌سازی و جزء بیشترین سفارش‌هایی که به گروه کفسابی ۲۰ محول می‌شود) 
  • کفسابی تراورتن (این سنگ دارای حفره‌های کوچکی در سطح خود می‌باشد و درصورتی‌که سنگ تراورتن خود را کفسابی نکنید حفره‌های آن می‌تواند محل تجمع انواع آلودگی شود (گروه کفسابی ۲۰ کفسابی سنگ تراورتن شمارا باکیفیت بالا انجام می‌دهد) 
  • کفسابی دهبید (از پرفروش‌ترین و زیباترین سنگ‌های موجود در بازار که به دلیل استحکام بالا در راه پله‌ها، پاگردها، ورودی‌ها و سایر قسمت‌های پر رفت‌وآمد استفاده می‌شود. این سنگ ماهیتی شفاف و آینه‌ای دارد و اگر عملیات کفسابی بر روی آن به‌درستی صورت پذیرد، کف شبیه به آینه می‌شود. اگر در مکان موردنظر شما از سنگ دهبید استفاده‌شده است، کفسابی۲۰ با کادری مجرب و باتجربه و باقیمتی مناسب کف شما را مانند آینه صاف و شفاف خواهد کرد) 
  • کفسابی مرمریت (از سنگ مرمریت به دلیل استقامت و مقاومت بالایی که دارد و همچنین تنوع رنگی فراوان آن در مصارفی همچون ساختمان‌سازی، ساخت پله و کف بطور فراوان استفاده‌ می‌شود. شرکت  کفسابی۲۰ به شکل تخصصی آماده ارائه خدمات کفسابی خود به مشتریانی است که از سنگ مرمریت در ساختمان خود استفاده کرده اند)

گروه کفسابی۲۰ به جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود چند نکته را برای انجام عملیات کفسابی در نظر می‌گیرد:

    • به دلیل استفاده از آب در عملیات کفسابی بایستی لوازم چوبی از قبیل کابینت یا درها پوشانده شود تا تماسی با آب نداشته باشند

    • نقاشی سقف محل موردنظر باید قبل از کفسابی انجام شود

    • در مرحله پرداخت کفسابی باید از هرگونه رفت‌وآمد اجتناب کرد

    • جهت انجام کار با کیفیت بالاتر ضروری است تا کف ساختمان از شن و ماسه و وسایل دیگر خالی باشد. 

هزینه کفسابی:

هزینه کفسابی بسته به نوع سنگ می‌تواند متفاوت باشد و مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت ارائه این سرویس نوع سنگ است. در جدول زیر، نرخ میانگین برای ارائه خدمات کفسابی و کفشویی توسط گروه کفسابی ۲۰ را آماده کرده‌ایم تا بتوانید با دقت بیشتری، خدمات موردنیاز خود را انتخاب کنید.

            نام خدمات

تعداد ساب

قیمت به ازای هر متر مربع

 (تومان)

توضیحات

            کفسابی معمولی

۴-۵

۶۰۰۰-۸۰۰۰

در متراژ بیشتر از ۲۰۰ متر و متراژهای زیر ۵۰ متر به صورت توافقی محاسبه می‌شود.

            کفسابی درجه ۱

۶-۹

۸۰۰۰-۱۲۰۰۰

            کفسابی ایتالیایی

۱۵-۱۹

۱۲۰۰۰-۱۸۰۰۰

            کفسابی ایتالیایی سوپر

۱۵-۲۱

۱۸۰۰۰-۲۵۰۰۰

            کفشویی

۲۰۰۰-۴۰۰۰

در متراژ کمتر از ۲۰۰ متر به صورت توافقی محاسبه می‌شود.

 

کف شویی: 

کارشناسان کفسابی ۲۰ در ابتدا از کف ساختمان شما بازدید کرده و پیشنهاد خود را جهت انجام عملیات موردنظر  به شما ارائه می‌دهند؛ از این‌جهت همیشه نیازی به کفسابی نیست. مواردی وجود دارند که آلودگی موجود در کف بسیار سطحی بوده و میتوان مشکل موجود را با کف شویی برطرف کرد. مزیتی که این کار دارد این است که هزینه بسیار کمتری دارد. این کار به این شکل انجام میگیرد که چند لقمه سیناکس یا فرچه سیما که به زیر دستگاه مخصوص نصب شده اند تمام آلودگی‌ها و کثیفی‌های موجود را از بین برده و کف براق و شفاف می شود. 

خدمات کفسابی احتیاج دارید؟ قبل از سفارش، حتما این مقاله را بخوانید

کفشویی با کفسابی و سنگ‌سابی تفاوت‌های زیادی دارد؛ به‌گونه‌ای که در کفسابی، عملیات سابزنی و صیقل دادن و لایه‌برداری انجام می‌شود و سنگ به بالاترین سطح کیفیت می‌رسد و طول عمر آن نیز زیاد می‌شود، ولی در کف شویی یک پروسه کاملاً متفاوت انجام می‌شود. کثیفی‌های موجود توسط فرچه نصب شده بر روی دستگاه از بین رفته و عملیات لایه‌برداری صورت نمیگیرد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که کف شویی مزایای خود را دارد و گروه کفسابی ۲۰ می‌تواند سنگفرش‌های محل موردنظر شمارا به‌صورت دوره‌ای کف شویی کند. 

نماشویی

از دیگر خدماتی که توسط گروه کفسابی ۲۰ ارائه می‌شود نماشویی ساختمان است. شرکت کفسابی ۲۰ با ارائه خدمات کفسابی، کف شویی و همچنین نماشویی، در خدمت شما است تا نمای ساختمان شمارا با کیفیت بالا و قیمت مناسب شستشو دهد. 

خدمات کفسابی احتیاج دارید؟ قبل از سفارش، حتما این مقاله را بخوانید

مزایای نماشویی

• جلوگیری از جمع شدن  آلودگی و گردوخاک بر روی نمای ساختمان

• جلوگیری از آسیب دیدن مصالح نمای ساختمان

• جلوگیری از فرسایش و پوسیدگی سنگ های بکار رفته در نما

• افزایش طول عمر نمای ساختمان

• جذاب شدن نمای ساختمان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز