خبرگزاری کار ایران

سپتیک تانک پلی اتیلن چیست و قیمت سپتیک تانک چقدر است ؟

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۵۴۳

در کل سپتیک تانک به مخزنی گفته می‌شود که برای تصفیه فاضلاب از آن استفاده می‌شود اما این امر چگونه محقق می‌شود در جواب به این سوال باید گفت فاضلاب از قسمت ورودی مخزن سپتیک تانک وارد مخزن شده سپس داخل آن ته نشین میشود و بعد از بالا آمدن آب از قسمت خروجی آب بدون لجن بیرون می‌رود .

سپتیک تانک ها انواع مختلفی دارند که از مهم ترین و پرکاربرد ترین و بهترین نوع آنها می توان به جنس پلی اتیلن اشاره کرد . تقریبا در تمام دنیا از سپتیک تانک پلی اتیلن استفاده میشود مگر در کشور هایی که مواد اولیه پلی اتیلن بسیار گران می باشد در این جاها از سپتیک تانک فایبرگلاس و یا بتنی استفاده میکنند.

سپتیک تانک پلی اتیلن به دلیل کیفیت ساخت و ماندگاری بسیار زیاد (بالای 100 سال) و همچنین مقاومت در برابر شرایط جوی از فروش بسیار بالایی برخوردار است .

سپتیک تانک ها مدت زیادی است که در کشور های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد اما در ایران شاید 10 سال است که استفاده از سپتیک تانک رایج شده و آن هم به دلیل افزایش سطح آگاهی مردم و همین طور بخش نامه هایی هست که از طرف سازمان های دولتی جهت استفاده آن صادر شده است .

ناب زیست یکی از کارخانجات تولید کننده سپتیک تانک در کشور می باشد . این شرکت با دارا بودن 120 نفر پرسنل در کارخانه ی خود که در شهر قزوین و شهرک صنعتی لیا واقع شده است یکی از فعال ترین کارخانجات این حوضه به شمار می رود. ناب زیست با ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در حدود 380 نفر در عرصه ی کارآفرینی هم فعال می باشد .

حال که دانستید سپتیک تانک چیست حال باید نحوه استفاده از آنرا یاد بگیرید. سپتیک تانک با عمل تصفیه ای که انجام میدهد در وهله ی اول از هدر رفت آب جلوگیری میکند سپس به عمل تصفیه کمک میکند تا از این طریق سیستم فاضلاب کشور با بهترین حالت ممکن کار کند . امروزه استفاده از سپتیک تانک در خانه های مسکونی – ویلا ها – آپارتمان ها – کرخانجات – هتل ها – بیمارستان ها و ... بسیار رایج شده است .

مواد اولیه سپتیک تانک از پلی اتیلن PE می باشد که در کشور ما این مواد اولیه تولید می گردد . شرکت های مثل پتروشیمی جم تولید کننده این مواد اولیه می باشد .

قیمت سپتیک تانک

در رابطه با قیمت سپتیک تانک باید گفت که با توجه به نوسانات بازار بیان کردن یک قیمت برای سپتیک تانک میسر نمی باشد اما برای اینکه با نسبت های قیمتی آشنا شوید می توان گفت که از 5 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان قیمت دارد .

چون سپتیک تانک ها در ابعاد و ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید و اجرا میشوند . برای استعلام قیمت سپتیک تانک می توانید به سایت شرکت ناب زیست مراجعه کرده و از کارشناسان این کارخانه استعلام قیمت کنید . ادرس ورد به سایت لینک زیر

https://naabzist.com/index.php?cat=75

نگهداری صحیح از سپتیک تانک

هیچ گونه مواد گندزدایی نباید درون سپتیک تانک وارد کرد بدلیل اینکه باعث از بین رفتن باکتری های تصفیه کننده فاضلاب می شود. در فاصله زمانی لازم باید لجن جمع شده در کف مخزن را بیرون آورد. لجن آب را می توان به صورت زهکشی و ثقلی خالی کرد و لجن را معمولاً با کمک پمپ بیرون می آورند. هنگام خالی کردن مخزن ، نباید تمام مواد لجنی را بیرون آورد زیرا وجود ته مانده های لجن در مخزن سپتیک تانک ، کار آن را بهبود می بخشد.

اجزای سپتیک تانک

هر سپتیک تانک از اجزای مختلفی تشکیل شده است. اجزای مهم هر سپتیک تانک عبارتند از :

 سیستم ورودی فاضلاب: شامل لوله و بافل (میانگیر) ورودی است .

مخزن اولیه سپتیک : که بیشترین حجم سپتیک تانک را به خوود اختصواص داده و معمولا 65 تا 75 درصد حجم کل سپتیک  مربوط به این بخش است.

دیواره جداکننده: که باعث جلوگیری از ورود لجن و چربی و روغنهای شناورشوده بوه مخزن زلال سازی می شود.

مخزن زلال سازی: این مخزن تقریبا 35 درصد حجم کل سپتیک تانک را شامل شده. در آن فاضلاب عاری از مواد قابل ته نشینی و شناوری تجمع می یابد.

خروج بیو گاز (تهویه): از طریق این مجرا گاز هوای تولید شده ناشی از فرآیندهای بی هوازی تصفیه فاضلاب که عمدتا متان است از سپتیک خارج می گردد.

سیستم خروجی فاضلاب: شامل بافل و لوله خروجی سپتیک  می باشد

سپتیک تانک پلی اتیلن چیست و قیمت سپتیک تانک چقدر است ؟

سپتیک تانک آماده

آنچه که در انجام کارها از امتیاز زیادی برخوردار است سرعت انجام کارهاست یعنی با سرعت بتوان کارها رو پیش برد . از همین رو سپتیک تانک آماده از قبل اماده شده اند و این نوع سپتیک تانک ها قابلیت نصب اسان تر را نیز دارند . سپتیک تانک اماده را می توانید استعلام قیمت فرمایید . مطمن باشید ایران سپتیک مناسب ترین نرخ سپتیک تانک اماده را به شما خواهد داد . تولید سپتیک تانک بستگی به مقدار نیاز به سرعت، میزان نیاز به تحمل بار خاک و ترافیک و میزان آشنایی کارفرما با مکانیزم سپتیک تانک دارد. هر قدر نیاز به سرعت بیشتر باشد تولید کننده باید به سمت تولید سپتیک تانک پلی اتیلن برود.

سپتیک تانک فاضلاب خانگی

سپتیک تانک خانگی از عمده روشهای تصفیه فاضلاب خانگی و فاضلاب انسانی می باشد.

از مهمترین دلایل استفاده از سپتیک تانک در تصفیه خانه های بزرگ ، ایجاد سکون در فاضلاب است.

انباره تعفن فاضلاب (wastewater septic tank) با ایجاد محیطی کارا در ابتدای خط مراحل تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه ها علاوه بر ایجاد سکون و تبدیل جریان تند به جریان آرام میتواند با مراقبت مواد فاضلابی نقش بسزایی در تصفیه تصفیه فاضلاب داشته باشد.

سپتیک تانک خانگی (septic tank) در انواع مختلف در اول فرایند تصفیه فاضلاب با ایجاد فرآیندی بی هوازی فرآیند تجزیه فاضلاب را شروع کرده پس در ادامه با فرآیند هوازی فاضلاب را پالایش مینماید با این فرق که مخزن سپتیک (septic tank) در اول مسیر روند فرآیند در سری هوازی را سریعتر می کند.

سپتیک تانک فاضلاب خانگی (septic tank) از مهم ترین و تاثیر گذار ترین واحد های پالایش و یا به جمله دقیق تر پیش تصفیه انواع فاضلاب خانگی و بهداشتی است. ساختمان عمده مخازن فاضلاب خانگی (septic tank) از یک مخزن تشکیل شده است که عمل پالایش در این بخش صورت میگیرد.

به صورت خلاصه

مخزن سپتیک در واقع یک مخزن ته نشینی کوچک می باشد که به دلیل زمان ماند طولانی، فاضلاب در آن تحت اثر باکتریهای غیرهوازی به حالت معلق در می آید. سرپوشیده نمودن آن به منظور جلوگیری از مزاحمت بوی نامطبوع می باشد. نظر به اهمیتی که مخزن سپتیک در کاهش آلودگی و مواد آلی فاضلاب دارد، اغلب به عنوان یک راه حل موقت دفع فاضلاب بکار می رود. در این روش کلیه فاضلاب منزل بوسیله فاضلاب رو ساختمان وارد مخزن می گردد.

سپتیک تانک مخزنی است که توسط حداقل یک دیواره به دو بخش نامساوی تقسیم شده است. در بخش اول مواد و ذرات درشت ته نشین شده و در کف مخزن انباشته می شوند. چربی و روغن های شناور نیز بر روی سطح تجمع می یابند. لجن انباشته شده در کف سپتیک تانک به کمک باکتری های بی هوازی بخشی از مواد آلاینده را تجزیه کرده و فاضلاب را تصفیه می نماید. ارتباط بین بخش اول و دوم به گونه ای است که امکان عبور مواد ته نشین شده و چربی های شناور شده از بخش اول به بخش دوم وجود ندارد و بدین صورت پساب زلال شده به بخش دوم منتقل می گردد. در نهایت پساب از طریق یک لوله خروجی از سپتیک تانک خارج می گردد. معمولاً از سپتیک تانک ها برای تصفیه مقدماتی فاضلاب، متعادل سازی در مقدار و کیفیت فاضلاب و جمع آوری فاضلاب از نقاط مختلف و پمپاژ آن استفاده می شود.

فروش سپتیک تانک

برای خرید سپتیک تانک و سفارش سپتیک تانک پلی اتیلن به سایت شرکت و کارخانه ناب زیست مراجعه کنید و با توجه به نیاز خود و با مشاوره ای که توسط کارشناسان ناب زیست انجام میدهید خرید خود را نهایی کنید .

ادرس وب سایت : naabzist.com

شماره تماس : 02188721092

روی عکس زیر کلیک کنید :

سپتیک تانک پلی اتیلن چیست و قیمت سپتیک تانک چقدر است ؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز