خبرگزاری کار ایران

کپسول آتش نشانی مناسب برای خودرو

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۹۰۱

طبق آمارهای اعلام شده در خودروهایی که از سال 2000 میلادی به بعد تولید شده‌اند، آتش سوزی‌های بزرگتر و با دمای بالاتر اتفاق افتاده است.

به گزارش ایلنا ، بنابراین این نکته بسیار حائز اهمیت است که شما همواره یک کسپول آتش نشانی مناسب در ماشین خود داشته باشید زیرا هیچ وقت نمی‌دانید که کی به آن احتیاج پیدا خواهید کرد.

ظرفیت کپسول‌ آتش نشانی مخصوص برای خودرو مانند کسپول‌های عادی است با این تفاوت که ابعاد آن‌ها  کوچکتر است تا فضای کمتری را اشغال کند.

کپسول آتش نشانی مناسب برای خودرو

چه نوع حریقی ممکن است در خودروی شما اتفاق بیافتد ؟

به طور معمول در یک خودرو مواد مختلفی وجود دارد که قابلیت اشتعال دارند. برای مثال بنزین یا روغن داخل موتور و همچنین مواد جامدی مثل شیلنگ بنزین. برای همین در یک اتوموبیل با انواع مختلف حریق مواجه هستیم.

بر اساس استاندارد NPFA (انجمن ملی آتش نشانی آمریکا) انواع مختلف خودروها در معرض خطرات ناشی از چهار نوع حریق قرار دارند:

حریق کلاس A 

ناشی از چوب، کاغذ، پارچه، لاستیک و سایر جامدات. کمترین میزان خطر در خودرو مربوط به این نوع حریق است و عمدتا خاموش کننده‌ها توانایی خاموش کردن این نوع حریق را دارند.

حریق کلاس B  

این نوع حریق ناشی از بنزین، گازوئیل، روغن و سایر مایعات قابل اشتعال. در خودرو این نوع از حریق پرخطر محسوب می‌شود و اگر به موقع مهار نشود، می‌تواند آسیب قابل توجه به وسیله نقلیه وارد شود و حتی خطرات جانی شدید داشته باشد.

حریق کلاس C 

ناشی از گازهای قابل اشتعال. این مورد در خودرو جزء مواردبسیار پر خطر محسوب می‌شود.

حریق کلاس E 

ناشی از تجهیزات برقی و الکتریکی.

خاموش کننده های آتش  (  FIRE EXTINGUISHERS ) باید متناسب با نوع حریق باشند .

چه عواملی باعث آتش سوزی در خودرو می‌شوند

ایرادات طراحی خودرو

تصادفات خودرو

نواقص سیستم برقی (الکتریکی) خودرو

داغ شدن بیش از حد موتور

داغ شدن مبدل کاتالیزور

چه نوع کسپولی مناسب برای خودرو می باشد ؟

کپسول آتش نشانی پودر خشک یا ABC بهترین پیشنهاد برای خودرو است. زیرا می‌تواند برای مایعات قابل اشتعال مانند بنزین و گازوئیل و همچنین برای مواد پلاستیکی موجود داخل کابین خودرو مورد استفاده قرار گیرد. 

کسپول آتش نشانی کف (فوم) نیز می‌تواند برای خودرو استفاده شود اما کپسول پودر خشک ABC به مراتب مزایای بیشتری دارد. برای مثال فوم یا کف ممکن است دچار یخ زدگی شود.

کپسول آتش نشانی مناسب برای خودرو

کپسول پودری یک کیلویی و پایه نگهدارنده

 

کپسول آتش نشانی در چه اندازه‌ای باید باشد

برای انتخاب اندازه کپسول آتش نشانیمناسب خودرو لازم است به نکاتی توجه کنید. پیشنهاد ما نگهداری یک کپسول یک کیلوگرمی یا دو کیلوگرمیاز نوع پودر خشک ABC است.

کپسول‌های کوچکتر هم در بازار موجود است ولی ممکن است در مواقع آتش سوزی کارآمد نباشد. در نظر بگیرید که برای کپسول یک کیلوگرمی پودری زمان تخلیه به طور متوسط 6 ثانیه است.

 در حالی که این زمان در کپسول 2 کیلوگرمی به طور متوسط 10 ثانیه است.

هنگام انتخاب کپسول آتش نشانی مناسب  برای خودرو، به محل قرار دادن کپسول داخل ماشین و همچنین ابعاد و اندازه خودرو هم توجه کنید.

برای ماشین‌های بزرگتر مثل ون یا کاروان بهتر است کپسول 2 کیلویی انتخاب شود.

همانند کسپول‌های آتش نشانی مناسب منزل، کسپول آتش نشانی مناسب خودرو هم باید هر چند وقت یکبار شارژ مجدد شود یا تعویض شود.

در شرکت ایمن تیام سپاهان خدمات تست هیدرواستاتیک و شارژ کپسول آتش نشانی با رعایت استاندارهای روز دنیا و به کار گیری مهندسین و نیروهای متخصص ارائه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز