خبرگزاری کار ایران

مسئول پیشگیری سازمان آتش نشانی قائمشهر:

شارژغیر مجاز سیلندرهای گاز مایع خودرو ها تهدیدی برای جان و مال مردم

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۱۳۶

رانندگان خودروها هرگز سیلندرهای گاز را واژگون یا در راستای افق قرار ندهند چون گاز به حالت مایع خارج شده و با انبساط حجمی زیاد به سرعت منتشر شده و خطر اشتعال را به مراتب بیشتر می کند.

مسئول پیشگیری سازمان آتش نشانی گفت: رعایت نکردن اصول ایمنی وشارژسیلندرهای گاز مایع خودرو ها بصورت غیر مجاز، تهدیدی برای جان ومال شهروندان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " صادق اصغری " در ادامه اجرای طرح بازدید از ایمنی سطح شهر با بیان اینکه عدم رعایت اصول ایمنی در نمایندگی های عرضه سیلندر های گاز مایع خلاف است افزود: در پی اجرای طرح بازدید از ایمنی سطح شهر، کارشناسان واحد پیشگیری با نمایندگی های توزیع سیلندرهای گاز مایع مواجه شدند که با رعایت نکردن اصول ایمنی وشارژسیلندرهای گاز مایع خودرو ها که بصورت غیر مجاز اقدام به دوگانه سوز نمودن وسیله نقلیه با گاز LPG نموده و تهدیدی برای جان ومال شهروندان شدند.

وی ادامه داد: رانندگان این خودروها در محوطه نمایندگی های توزیع، به سوختگیری و تزریق گاز مایع اقدام می کنند که با توجه به انباشت تعداد زیادی از سیلندرها و عدم رعایت اصول ایمنی از سوی رانندگان و پرسنل این جایگاه ها، موجب ناامنی و نگرانی شهروندان شده وبه دلیل پرخطر بودن این مراکزدر صورت بروز انفجار، آتش سوزی و حریق، کنترل حادثه بسیار دشوار و شدت خسارات جانی و مالی احتمالی زیاد می باشد.

این مسئول با اشاره به حوادثناگواری که بر اثر بی احتیاطی و استفاده از سیلندرهای گاز مایع در خودروها رخ داده است اظهار داشت: علیرغم مکاتبات آتش نشانی با شرکت پخش فرآورده های نفتی و… برای جلوگیری از فعالیت این واحدهای توزیع و خودروهای دوگانه سوز غیر مجاز، متاسفانه همچنان به تعداد این خودروها افزوده شده ونمایندگی ها خودسرانه و بر خلاف مقررات، اقدام به شارژ مخزن LPGخودروهای دوگانه سوز غیرمجاز می کنند.

اصغری این عمل را موجب تهدید اماکن عمومی و مسکونی و تجاری همجوار خود عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با نظارت بیشتر مسئولین ذیربط و کنترل کافی در خصوص فعالیت این واحدها و همچنین نظارت پلیس راهنمایی ورانندگی ومراکز معاینه فنی خودرو می توان از نصب کپسول های گاز مایع جلوگیری کرد.

مسئول پیشگیری سازمان آتش نشانی با بیان اینکه آتش نشانی شهرستان قائم شهربا آموزش های مستمر شهروندان را نسبت به این کار خطرناک آگاه و مطلع می نماید افزود: پیامدها و خطرات ناشی از استفاده سیلندرهای گاز مایع بعنوان سوخت دوم خودروباید توسط شهروندان و رانندگان جدی گرفته شود.

وی در پایان به رانندگان توصیه کرد: رانندگان خودروها هرگز سیلندرهای گاز را واژگون یا در راستای افق قرار ندهند چون گاز به حالت مایع خارج شده و با انبساط حجمی زیاد به سرعت منتشر شده و خطر اشتعال را به مراتب بیشتر می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز