خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید یراق آلات کابینت آشپزخانه

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۱۱۲

در اکثر موارد خرید یراق آلات به عهدۀ کابینت ساز است، اما اگر قصد دارید که خودتان این کار را انجام دهید یا یراق قدیمی را تعویض کنید، با ما همراه باشید. در ادامه با معرفی انواع یراق آلات کابینت به شما جهت خرید بهتر کمک کنیم.

بدون شک یک آشپزخانه پس از نصب یراق آلات مهمی مانند دستگیره، ریل و لولا کاربردی تر از قبل خواهد بود. در اکثر موارد خرید یراق آلات به عهدۀ کابینت ساز است، اما اگر قصد دارید که خودتان این کار را انجام دهید یا یراق قدیمی را تعویض کنید، با ما همراه باشید. در ادامه با معرفی انواع یراق آلات کابینت به شما جهت خرید بهتر کمک کنیم.

در انتخاب دستگیره کابینت به فاصلۀ پیچ ها توجه کنید!

دستگیره کابینت از نظر تعداد پیچ ها به تک پیچ و دو پیچ تقسیم می شوند. جنس اکثر دستگیره ها از زاماک است و از تنوع بالایی در رنگ و طرح برخوردارند. انتخاب رنگ دستگیره کاملاً به شما سلیقۀ شما بستگی دارد. رنگ دستگیره را می توان موافق یا مخالف رنگ کابینت انتخاب کرد.

مهمترین نکته که در خرید دستگیره وجود دارد مربوط به کابینت هایی است که قبلا بر روی آنها دستگیره نصب شده و حال باید تعویض شوند. پیش از انتخاب مدل حتما فاصلۀ بین سوراخ های روی درب (مربوط به دستگیرۀ قدیمی) را اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که فاصلۀ بین پیچ های دستگیره جدید نیز به همان اندازه باشد.

راهنمای خرید یراق آلات کابینت آشپزخانه

جنس پایه کابینت در اولویت قرار دارد  

در رابطه با پایه کابینت ماجرا کاملاً متفاوت است. برای انتخاب پایه حتما به جنس و کیفیت آن توجه داشته باشید. زیرا پایه ها علاوه بر تحمل بخشی از وزن کابینت های زمینی، مرتب در معرض رطوبت و مواد شوینده قرار دارند. پایه کابینت بر اساس جنس به پنج گروه پلاستیکی، آلومینیومی، استیل، آهنی و فلزی تقسیم بندی می شوند. ارتفاع آنها نیز از 5 تا 25 سانتی متر متغیر خواهد بود. برای اینکه در هزینه های خود صرفه جویی کنید می توانید پایه های عقب را از نوع پلاستیکی و جلو را آلومینیومی یا استیل انتخاب کنید.

اگر کابینت آشپزخانه شما پاخور دارد (ام دی اف پایین کابینت ها را پاخور می گویند)، می توانید از کلیپس های پاخور استفاده کنید. این کلیپس ها، پاخور را به صورت عمودی نگه داشته و از افتادن آن جلوگیری می کنند. کلیپس های پاخور نیز به دو گروه معمولی و فنر دار تقسیم می شوند. مهمترین تفاوت بین این دوگروه در این است که کلیپس های معمولی به پایه پلاستیکی نیاز دارند اما مدل های فنر دار به تنهایی نصب می شوند.

راهنمای خرید یراق آلات کابینت آشپزخانه

جک را از نوع آرامبند انتخاب کنید

در هر آشپزخانه حداقل بک جک برای کابینت آبچکان نیاز خواهیم داشت. جک کابینت نیز به دو گروه معمولی و اونتوس تقسیم می شوند. جک های معمولی یا پمپی بر اساس میزان تحمل وزن طبقه بندی شده و شامل 60، 80، 100 و 120 نیوتن هستند. این مدل از جک قیمت مناسبی دارد و در اکثر آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

جک های اونتوس اما وزن بیشتری تحمل می کنند و طبیعتا از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. زیر مجموعه های این جک شامل دو درب، تک درب و برقی است. جک های اونتوس مجهز به سیستم آرام بند هستند. پیشنهاد می کنیم اگر دوام و کیفیت جک کابینت برایتان اهمیت دارد این مدل را خریداری کنید.

راهنمای خرید یراق آلات کابینت آشپزخانه

به تفاوت میان ریل های ساچمه ای و تاندم دقت کنید

ریل کشو کابینت نیز یکی از یراق آلات مهم به شمار می رود. ریل های کشو را می توان به 2 مدل ساچمه ای و تاندم باکس تقسیم کرد. اکثر کابینت سازها از ریل های ساچمه ای برای کشو استفاده کنند. در خرید ریل ساچمه ای به عمق کشو دقت کنید. ریل های ساچمه ای بر اساس سایز از 25 تا 70 سانتی متر در بازار عرضه می شوند. همچنین انواع ریل ساچمه ای شامل دو تکه، سه تکه، ترمز دار، تاچ و آرام بند هستند.

هریک از مدل های عنوان شده دارای مزایای مختص به خود هستند. به عنوان مثال کشویی که بر روی آن ریل ساچمه ای سه تکه نصب شده بیشتر از کشویی با ریل دو تکه از داخل کابینت خارج می شود. با اینکه ریل های تاچ و آرام بند بدون صدا بسته می شوند.

ریل های تاندم باکس نیز از دو زیر مجموعه شامل مخفی و بدنه دار تشکیل شده اند. این مدل از ریل ها توانایی جابجایی وزن بالا را دارند. مثلا در ریل های تاندم بدنه دار میتوان 30 تا 50 کیلوگرم لوازم داخل کشو گذاشت. ریل های تاندم نسبت به مدل های ساچمه ای گرانتر هستند. کلیۀ مدل های تاندم موجود در بازار سیستم آرام بند، ترمز دار و تاچ دارند.

فرق بین ریل تاندم مخفی و بدنه دار در چیست؟

به این نکته توجه داشته باشید که ریل تاندم مخفی کف کشو نصب می شود. اما ریل تاندم بدنه دار در دو طرف کشو قرار می گیرد و کافیست قسمت جلو، عقب و کف را به آن متصل کنیم. جهت مشاهده محصولات این گروه و خرید با بهترین قیمت میتوانید به سایت فامیلا کالا مراجعه کنید.

راهنمای خرید یراق آلات کابینت آشپزخانه

هریک از لولاها برای کابینت مخصوصی مناسب هستند

انواع مختلفی از لولا برای درب کابینت از جمله لولا گازور ساده، خلاص، مگنتی، بدون فنر، آرام بند و زاویه دار وجود دارد. هریک از این مدل ها برای کابینت متفاوتی مناسب هستند. به عنوان مثال برای درب های معمولی از لولا ساده استفاده می کنند. لولای توکار نیز جهت نصب بر روی درب کابینت هم سطح بدنه مناسب است.

اگر قصد دارید که درب های کابینت را بدون دستگیره نصب کنید بهترین گزینه برای شما لولا خلاص و مگنتی خواهد بود. پس از نصب لولا خلاص یا مگنتی کافیست درب را با فشار دست باز و بسته کرد. همچنین برای کابینت های کنج از لولا 180، 270 درجه و مساوی استفاده کنند. برخی از مدل ها نیز مانند مدل های سه بعدی و 45 درجه (باز و بسته) درب کابینت را در زوایای دلخواه باز و ثابت نگه می دارند.

راهنمای خرید یراق آلات کابینت آشپزخانه

سخن پایانی

تعویض یراق آلات مانند دستگیره ها معمولا هزینۀ زیادی به همراه ندارد اما می تواند تاثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه داشته باشد. در کنار کلیه موارد گفته شده شما به یراق آلات دیگری از جمله قرنیز صفحه کابینت، میخ ام دی اف، چسب و کنج ها نیاز خواهید داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز