خبرگزاری کار ایران

جیپ چروکی؛ سیمرغی با اصالت آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۷۹۸

جیپ چروکی یکی از خودروهای جالب و منحصر به فرد در بازار ایران است که به عنوان یک خودروی کوهنورد از آن یاد می‌شود. نسل اولیه این خودروها اگرچه از لحاظ زیبایی چندان سطح بالایی نداشت، اما باید بپذیریم که یک سر و گردن از سایر رقبای موجود در بازار بالاتر بود. خرید و فروش جیپ چروکی مختص به یک گروه و سلیقه خاص در جامعه است که به ماشین‌های بزرگ با فضای آزاد علاقه دارند.

در این مطلب می‌خواهیم سه مدل مختلف از جیپ چروکی در بازار ایران بررسی کنیم و ببینیم که قیمت آنها در سطح بازار و در سایت دیوار به چه صورت است.

جیپ چروکی اس جی یا جیپ چروکی چیف

این مدل یکی از قدیمی‌ترین خودروهای این شرکت است که تولید آن به سال ۱۹۷۴ برمی‌گردد و تا سال ۱۹۸۳ ادامه داشت. جیپ چروکی چیف یکی از خودروهای با قیافه حجیم و بزرگ است که طول آن در حدود ۴۷۳۰ میلی متر است و وزن آن از ۲ تن بالاتر می‌رود. در این خودرو از یک جعبه دنده ۴ دنده دستی و سه دنده خودکار استفاده شده که انعطاف‌پذیری در عملکرد آن را بالاتر برده است.

موتور استفاده شده در این خودروی قدیمی 4.2 لیتری است که در مدلهای مختلف دیگری از آن در سالهای بعد با حجم‌های متفاوت نیز به بازار عرضه شد. این حجم موتور و طراحی خاص دیفرانسیل امکان رانندگی در شرایط سخت را برای جیپ چروکی چیف به وجود آورده و به همین دلیل به عنوان یک خودرو کوهنورد از آن یاد می‌شود. بیشترین بازار خرید این خودرو مختص به کسانی است که عاشق طبیعت هستند و دوست دارند که زمان بیشتری را در طبیعت بگذرانند. قیمت جیپ چروکی چیف در بازار ایران با توجه به مدل ساخت آن متفاوت است، اما در سایت دیوار می‌توانید با قیمتی نزدیک به ۸۵ میلیون تومان صاحب یکی از این خودروها شوید.

جیپ چروکی ایکس جی

این خودروها را می‌توان نسل بعدی خودروهای اس جی معرفی کرد که ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌تری دارد و تولید آن در سال ۱۹۸۴ در کشور چین و آمریکا آغاز شد. در این خودرو از یک سیستم جعبه دنده ۴ دنده خودکار و ۵ دنده دستی استفاده شد که عملکرد آن را نسبت به مدل‌های قبلی بهبود بخشیده است. این خودرو که در رده خودروهای کامپکت محسوب می‌شود، وزنی در حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم دارد و می‌تواند از نیروی محرکه خود بر روی چهار چرخ خودرو استفاده کند.

 یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود قیمت جیپ چروکی بالاتر باشد، برخورداری از یک موتور 2.1 لیتری مربوط به شرکت رنو و نمونه‌های پیشرفته‌تر 2.8 لیتری مربوط به شرکت جنرال موتورز است که از بنزین به عنوان سوخت استفاده می‌کنند. این دسته از خودروها تا حدود زیادی ظاهر بهتری دارند و به نوعی جوانان هم از ظاهر آن خوششان می‌آید. اندازه این خودرو کوچک‌تر شده و طول آن ۴۱۹۹ میلیمتر است. در حال حاضر خرید و فروش جیپ چروکی ایکس جی در سایت دیوار با مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان انجام می‌گیرد که قیمت نسبتاً بالایی برای آن محسوب می‌شود.

جیپ چروکی گرند

نسل اولیه گرند چروکی در سال ۱۹۹۳ وارد بازار شد و به نظر می‌رسد که فرآیند خرید جیپ چروکی را به طور کلی تحت تأثیر قرار داده است. روند تولید این خودرو در حال حاضر و در سال ۲۰۱۹ هم ادامه دارد و هر سال تغییراتی در امکانات و آپشن های آن به وجود می‌آید. با وجود اینکه نسل اولیه این خودروها با حجم موتور 3.6 لیتر و نهایت توان ۲۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۳ نیوتون وارد بازار شد، در نسل‌های بعد پیشرانه ۸ سیلندری بر روی آن استفاده شد. این پیشرانه ۸ سیلندری دارای حجمی معادل با 5.7 لیتر بود که می‌توانست ۳۶۰ اسب بخار و ۵۲۹ نیوتن متر گشتاور برای موتور تولید کند.

جیپ چروکی؛ سیمرغی با اصالت آمریکایی

قیمت جیپ چروکی گرند نسبت به مدل‌های قبلی بالاتر بود و به همین دلیل تعداد افراد کمتری وارد بازار خرید و فروش این خودروها می‌شدند. در حال حاضر نمونه کارکرده این خودرو در سایت دیوار با قیمت ۲۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد که مربوط به مدل سال ۲۰۰۴ است. خبر خوب برای فعالان حوزه خرید و فروش جیپ چروکی این است که هنوز هم مدل‌های مختلف آنها در بازار ایران وجود دارد و به راحتی به آنها دسترسی خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز