خبرگزاری کار ایران

کمک به درمان روماتیسم توسط عبارات تاکیدی

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۹۷۹

امروزه درمان روماتسیم دغدغه ذهنی خیلی از مردم دنیا می باشد . این بیماری دردناک که در زنان نسبت به مردان شایع تر است از بیماری های التهاب مفاصل است و دارای علائمی چون درد و خشک شدن مفاصل بخصوص در هنگام صبح و همچنین احساس خستگی و ضعف و کاهش اشتها و... می­باشد

امروزه  درمان روماتسیم  دغدغه  ذهنی خیلی از مردم دنیا می باشد . این بیماری دردناک که در زنان نسبت به مردان شایع تر است از بیماری های التهاب مفاصل است و دارای علائمی چون درد و خشک شدن مفاصل بخصوص در هنگام صبح و همچنین احساس خستگی و ضعف و کاهش اشتها و... می­باشد که به تدریج ایجاد می­شوند و اهمیت کمک به درمان روماتیسم توسط عبارات تاکیدی را روز به روز برای بیمار بیشتر می­کند.

اما برای درمان روماتیسم  مردم دست به دامان انواع درمان­های سنتی و خانگی و یا پزشکی می­شوند که چند نمونه از آنها را برای شما در اینجا ذکر میکنیم.

برای درمان های خانگی راههای مختلفی پیشنهاد شده از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1-ورزش

2- نوره یا واجبی

3-کمپلکس سرد و گرم

4-ماساژ

5-مصرف ماهی و آبزیان

5-زردچوبه

6-سرکه سیب

7-سیر

8-زنجبیل

 

ورزش:

ورش توصیه همه پزشکان برای حفظ سلامتی است. می­توانید زیر نظر مربی تمریناتی را برای تقویت عضلات و افزایش سوخت و ساز داشته باشید.حرکت های زیادی در این زمینه وجود دارد که می­تواند به شما کمک کند مثل تمرین تقویت انگشتان یا کشش ماهیچه ساق پا و... که تحت نظر مربی می­توانید به درستی انجام دهید.  

 

نوره یا واجبی:

کمک به درمان روماتیسم توسط عبارات تاکیدی

شاید فکر می کردید از این ماده تنها برای رفع موهای زائد بدن استفاده می شود.اما باید بگویم جدا از رفع موهای زائد فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد که از جمله آنها پیشگیری و کمک به درمان روماتیسم توسط عبارات تاکیدی می­باشد.

 

کمپکس سرد و گرم:

می توانید با قرار دادن کمپلکس سرد و گرم درد عضلات و مفاصل خود را آرام کنید و همچنین از تورم مفاصل خود بکاهید، می­توانید از حوله گرم و یخ استفاده کنید. دقت کنید که یخ را نباید به صورت مستقیم روی پوست قرار داد چون باعث سوختن پوست می شود می­توانید از یک کیسه یا یک تکه پارچه استفاده کنید سه دقیقه از کمپلکس گرم  را روی منطقه آسیب دیده قرار دهید و پس از آن یک دقیقه از کمپلکس سرد استفاده کنید این کار را چند بار تکرار کنید.

 

ماساژ:

ماساژ یکی از راههای آسان و قدیمی برای رفع سفتی عضلات است .اما باید یادآورم شویم که این کار باید به درستی انجام شود چراکه گاها با ماساژهای اشتباه به عضلات صدمه وارد می شود. می­توانید برای ماساژ از روغن زیتون و یا روغن اسطوخودوس استفاده کنید و به آرامی عضلات را ماساژ دهید.

 

مصرف ماهی ها و آبزیان:

آبزیان و ماهی ها داری مقدار زیادی امگا3 و همچنین ویتامین های گروه A و E و نیز دارای آهن , مس و سلنیوم می باشند که تمام موارد ذکر شده به شدت می تواند درکمک به درمان روماتیسم توسط عبارت تاکیدی مفید واقع شود.

 

زردچوبه:

زردچوبه دارای خواص بسیار زیادی می­باشد از جمله می توان به از بین بردن موهای زائد بدن اشاره کرد همچنین در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های مربوط به استخوان از جمله کمک به درمان روماتیسم توسط عبارات تاکیدی بسیار موثر می باشد. این ادویه قرن­هاست که در طب سنتی آسیا برای درمان درد مفاصل و آرتریت استفاده می­شود.

 

سرکه سیب:

سرکه سیب سرشار از کلسیم , منیزیم , پتاسیم و فسفر می باشد که برای کمک به درمان روماتیسم توسط عبارات تاکیدی مفصلی بسیار مفید می­باشد.

 

سیر:

سیر دارای خواص بسیار زیادی می­باشد یکی از این خواص ضد التهابی بودن سیر می­باشد و اسپاسم و گرفتگی عضلات را نیز می­کاهد.

کمک به درمان روماتیسم توسط عبارات تاکیدی

 

زنجبیل:

زنجبیل داری خاصیت تسکین دهنده درد مفاصل می­باشد هم می­توانید آن را به صورت دمنوش میل نمایید هم آن را به غذاهای خود اضافه کنید و یا حتی روغن آن را بر روی عضله ای که درد را در آنجا حس می­کنید بمالید و ده دقیقه در مقابل نور خورشید قرار دهید.

 

از درمان های خانگی و سنتی سخن گفتیم و مثالهایی را مشاهده کردید حال برای شما از درمان های دارویی و صنعتی سخن می­گوییم البته برای استفاده از این درمان ها حتما تجویز پزشک لازم است.

متاسفانه در برخی موارد روماتیسم نسبت به درمان مقاوم می­شود دارو ها تا حد زیادی می­توانند باعث بهبود بیمار شوند اما هزینه درمان نیزبالا می­باشد و حتی برخی به همین دلیل دست از خرید دارو میکشند.

از داروهایی که پزشکان برای کمک به درمان روماتیسم توسط عبارات تاکیدی مصرف می­کنند می توان متوترکسات , هیدروکسی کلروکین , سولفاسالازین و کورتون را نام برد. اما خب متاسفانه در مواردی پیش می­آید که بدن بیمارنسبت به این داروها مقاومت نشان می دهد در این مواقع پزشک ممکن است داروهای بیولوژیکی مانند اتانرسپت را تجویز کند.

متاسفانه خرید داروهای بیولوژیکی هزینه زیادی را بر بیمار تحمیل می کند و همچنین تحت پوشش بیمه ای نیستند برای همین این دارو ها از دسترس بسیاری از بیماران که توان مالی کمتری دارند عملا خارج گشته است.

اما خوشبختانه محققان توانسته اند دارو های داخلی را برای درمان روماتیسم  تولید کنند.این داروها به جای نمونه خارجی خود تولید شده و قیمت خرید آن ها نیز بسیار پایین تر از نمونه خارجی می­باشد.

 به هرحال همانطور که میدانید هر دارویی علاوه به خواص درمانی خود مضراتی را نیز دارد که تشخیص پزشک معالج است که کدام دارو را مصرف کنید که کمترین ضرر را متحمل شوید یا حتی برخی موارد شخص با مصرف خودسرانه برخی دارو ها بدون اینکه خبر داشته باشد بدن خود را نسبت به خیلی از دارو ها مقاوم می کند و مجبورمی شود به دارو های قوی تر پناه ببرد. پس ضروری است که برای مصرف نه فقط دارو های درمان روماتیسم بلکه هر دارویی خودسرانه عمل نکنید و به پزشک معالج مراجعه نمایید  هرچند بهترین درمان پیشگیری است. امیدواریم خواندن این مطالب برای شما مفید بوده باشد و از آن برای کسب اطلاعات و پیشگیری استفاده کنید.

منبع : سابلیمیران – مرجع تربیت ضمیر ناخودآگاه – سابلیمینال و بیوکنزی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز