خبرگزاری کار ایران

معرفی برندهای برتر تولید‌کننده راکت تنیس

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۳۰۰

امروزه بیش از بیست برند و کمپانی معتبر ورزشی در زمینه تولید لوازم و تجهیزات تنیس در جهان فعالیت می‌کنند که از میان آن‌ها سه شرکت ویلسون، هد و بابولات سهم عمده بازار را در اختیار دارند.

محصولات این سه شرکت در بازار ایران نیز عرضه می‌شوند و در دسترس علاقه‌مندان این ورزش قرار دارند. در این مقاله به معرفی این سه شرکت می‌پردازیم.

شرکت ویلسون (Wilson)

شرکت آمریکایی ویلسون با قدمتی بیش از 100 سال، یکی از معتبرترین کمپانی‌های تولید‌کننده تجهیزات ورزشی در جهان به حساب می‌آید. این کمپانی، تجهیزات و وسایل بسیاری از رشته‌های ورزشی چون بیسبال، فوتبال آمریکایی، گلف و فوتبال و ورزش‌های راکتی مانند تنیس، پدل، اسکواش، بدمینتون و تنیس را تولید می‌کند.

کمپانی ویلسون در سال 1913 با نام «شرکت تولیدی اَشلند» توسط توماس ویلسون تأسیس شد و از سال 1989، زیرمجموعه شرکت تابعه فنلاندی Amer Sports قرار گرفت.

راکت‌های تنیس ویلسون محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین راکت‌های تنیس در جهان به شمار می‌آیند و بسیاری از برترین بازیکنان تاریخ این رشته ورزشی افتخارات و قهرمانی‌های خود را با راکت‌های این شرکت به دست آورده‌اند. راجر فدرر سوئیسی، پرافتخارترین بازیکن مرد تاریخ تنیس با راکت ویلسون بازی می‌کند. خوان مارتین دل‌پوترو، میلوس رائونیچ، کی نیشیکوری، گریگور دیمیتروف، سیمونا هالپ و خواهران اسطوره‌ای ویلیامز از تنیس‌بازان مطرحی هستند که از راکت‌های ویلسون استفاده می‌کنند.

پیت سمپراس، تنیس‌باز اسطوره آمریکایی و دارنده 14 عنوان گرند اسلم نیز از راکت‌های سری پرواستف ویلسون استفاده می‌کرد. استفان ادبرگ و جیم کوریر از دیگر بازیکنان بزرگ دهه‌های گذشته هستند که از راکت‌های ویلسون بهره می‌بردند.

شرکت هد (Head)

شرکت تجهیزات ورزشی هد یک شرکت هلندی-آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در هلند قرار دارد. این شرکت سال 1950 توسط یک مهندس هوافضا به نام هاوارد هد در شهر بالتیمور ایالت مریلند در آمریکا تاسیس شد. کمپانی هد از ادغام شرکت اسکی هد، یک شرکت اتریشی تولید کننده تجهیزات اسکی و یک سازنده ایتالیایی تجهیزات غواصی به وجود آمد.

معرفی برندهای برتر تولید‌کننده راکت تنیس

این شرکت کار خود در زمینه تولید راکت‌های تنیس را در اواخر دهه شصت میلادی شروع کرد. هاوارد هد در همان زمان به فکر تقویت فریم راکت‌ها افتاد و به این منظور، راکت‌هایی از جنس آلومینیوم را راهی بازار کرد. ایده‌ی هد موفقیت‌آمیز بود و در مسابقات یو اس اوپن 1969، برای اولین بار از این راکت‌ها رونمایی شد.

هم‌چنین در سال 1997، هد اولین شرکتی بود که راکت‌هایی از جنس تیتانیوم و گرافیت را تولید کرد.

سال 2012 یکی از موفقیت‌آمیزترین سال‌های فعالیت شرکت هد بود، چراکه نواک جوکوویچ، ماریا شاراپووا و اندی ماری که هر سه با راکت‌های هد بازی می‌کنند، به ترتیب در گرند اسلم‌های آزاد استرالیا، آزاد فرانسه و آزاد آمریکا به قهرمانی رسیدند.

شماری دیگر از اسطوره‌های تنیس از جمله آندره آغاسی، جان مک‌انرو و آرتور اَش نیز از راکت‌های هد استفاده می‌کردند.

شرکت بابولات (Babolat)

کمپانی فرانسوی بابولات یکی از سازنده‌های بنام در زمینه تولید لوازم و وسایل ورزش‌های راکتی به‌خصوص ورزش تنیس محسوب می‌شود.

این شرکت کار خود را در سال 1875 با تولید زه‌های راکت تنیس از جنس روده آغاز نمود. تا سال 1994 نیز عمده‌ی فعالیت‌های این کمپانی، معطوف به تولید زه راکت بود اما از آن سال به بعد، اهداف شرکت تغییر کرد و ساخت کلیه لوازم ورزش تنیس از جمله راکت، کفش، لباس و … در دستور کار قرار گرفت.

معرفی برندهای برتر تولید‌کننده راکت تنیس

شرکت بابولات هم‌چنین از پیشگامان ادغام تکنولوژی‌های الکترونیکی با راکت‌های تنیس می‌باشد. این کمپانی در سال 2014 برخی راکت‌های خود را به سنسورهایی برای تحلیل ضربات بازیکنان مجهز کرد. در ادامه و در سال 2015، بابولات، مچ‌بند الکترونیکی خود موسوم به Babolat Pop را نیز روانه‌ی بازار کرد.

رافائل نادال، سلطان بی‌چون‌وچرای زمین‌های خاک رس و دارنده 18 عنوان گرند اسلم با راکت بابولات سری Pure Aero بازی می‌کند. دومینیک تیم، جو-ویلفرید سونگا، جک ساک، گاربینه موگوروسا از دیگر تنیس‌بازان شناخته‌شده‌ای هستند که از راکت‌های بابولات استفاده می‌کنند.

اندی رادیک، تنیس‌باز بازنشسته و برجسته آمریکایی نیز که به سرویس‌های رعد‌آسایش شهره بود نیز از محصولات این شرکت بهره می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز