خبرگزاری کار ایران

با بهترین رستوران‌های گیاهی استانبول آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۲۶۴

بااین‌حال، استانبول دارای رستوران‌های بسیار خوبی است که تنها بر روی گزینه‌های گیاهی تمرکز کرده و خوراکی‌های لذیذی را برای طرفداران این سبک غذایی تهیه می‌کند.

ایلنا؛ برای شهری که به کباب‌های مختلف و ماهی‌های تازه سرخ‌شده خود مشهور است، به نظر می‌رسد که در نگاه اول گزینه‌های چندانی برای گیاه‌خواران در آن یافت نمی‌شود. بااین‌حال، استانبول دارای رستوران‌های بسیار خوبی است که تنها بر روی گزینه‌های گیاهی تمرکز کرده و خوراکی‌های لذیذی را برای طرفداران این سبک غذایی تهیه می‌کند. پس برای لذت بردن از غذاهای ترکی همین امروز بلیط هواپیما استانبول خود را رزرو کنید و به این شهر اسلامی سفر کنید.

زنجبیل (Zencefil)

رستوران زنجبیل که در یک خیابان فرعی در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده، مکانی دنج و آرام برای فرار از شلوغی شهر است. فضای داخلی و خارجی رستوران با میزهای چوبی رنگی، چند گلدان بر روی آن‌ها، چهارپایه و دیوارهای روشن تزئین شده است. اگر این رنگ‌های زیبا شما را سر ذوق نمی‌آورند، منوی غذاهای گیاهی آن حتما این کار را می‌کند. سوپ کدوحلوایی، عدسی، دلمه بادمجان، بلغور دودی همراه با سبزیجات و تره‌فرنگی پخته همراه با نخود سبز تنها بخشی از گزینه‌های لذیذ این رستوران هستند. حتما قبل از سفارش غذا به گزینه‌های روزانه بر روی تخته‌سیاه رستوران نگاه کرده و لیموناد خانگی آن را امتحان کنید. جاهای دیدنی استانبول کم نیستند؛ کافیست قبل از سفر به خوبی برای دیدن ان برنامه ریزی کنید.

Meze by Lemon Tree

اگرچه این رستوران غذاهای گوشتی سرو نمی‌کند، اما به خاطر ظرف‌های بزرگ و مرتبا در حال تغییر پیش‌غذاهای خود با مواد اولیه تازه و فصلی معروف است. پیش‌غذاهای این رستوران از نوع معمولی نبوده و طعم‌ها و عطرهای متنوعی برای راضی کردن سلیقه تمامی گیاهخواران در آن‌ها به کار رفته است. کدوی سبز همراه با نان شیرین و شوید، ماست چکیده همراه با خیار و نعناع، پوره لوبیا، بادمجان پخته‌شده با روغن‌زیتون، پیاز، سیر و گوجه‌فرنگی و دلمه همراه با پنیر و پسته، بخشی از منوی جذاب این رستوران است. نگران نباشید؛ اگرچه این غذاها به‌عنوان پیش خوراک معرفی شده‌اند، اما قطعا امتحان چند نمونه از آن‌ها شما را به‌طور کامل سیر می‌کند. اگر قصد رزرو بلیط هواپیما استانبول را دارید همین امروز با تخفیف ویژه از فلایتیو خرید کنید.

Kikero Falafel

یکی از بهترین مکان‌ها در استانبول برای امتحان فلافل، رستوران Kikero Falafel، درست در گوشه خیابان بویوک هندک، منتهی به برج گالاتا، است. این رستوران مکانی آرامش‌بخش بوده و فلافل سفارشی شما به‌سرعت همراه با هوموس سرو می‌شود. فلافل در این رستوران همراه با گزینه‌های دیگری نظیر سالاد، نان پیتا، سس خانگی پستو در کنار کدو و بادمجان کبابی سرو می‌شود. فرقی نمی‌کند که گزینه مدنظر شما چه باشد، می‌توان لذیذ بودن این خوراکی‌ها را تضمین کرد. به‌علاوه اگر تمایل به صرف دسر هم داشته باشید، پودینگ شیر و فندق گزینه دل‌چسبی برای پایان کار خواهد بود.

Galata Kitchen

دیگر مکان جذاب در محله گالاتا برای امتحان یک غذای سالم و لذیذ، Galata Kitchen است که در یک خیابان فرعی زیبا با دکوراسیونی ساده قرار دارد. منوی غذایی رستوران بسیار ساده بوده و در تمامی خانه‌ها یافت می‌شود. این رستوران غذاهای خود را از مواد تازه تهیه کرده و فضای داخل آن بسیار دنج است. رستوران توسط دو مادر دوست‌داشتنی اداره می‌شود که تنها از مواد اولیه فصلی موجود در بهترین بازارهای محلی برای پخت انواع خوراکی‌های گیاهی در هنگام نهار و شام استفاده می‌کنند. می‌توان تمامی خوراکی‌های کلاسیک که مادران ترک در خانه تهیه می‌کنند را در اینجا یافت. سالاد جعفری همراه با انار، بادمجان کبابی همراه با ماست، گلوله‌های پنیری همراه با بادام و غذاهای فراوان دیگر، منوی آشپزخانه کوچک گالاتا را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز