خبرگزاری کار ایران

چند راهنمایی ساده برای لذت بردن از آشپزی

هیچ‌کس آشپز به دنیا نمی‌آید، مگر آنکه یاد بگیرد چگونه آشپزی کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۸۸۰

نظم و آراستگی پیشخوان، انرژی‌بخش است و به شما آرامش می‌دهد. از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند و پاکیزگی را افزایش می‌دهد. فرصت و احتمال رخ دادن یک اتفاق قشنگ آشپزی را قوت می‌بخشد. یک پیشخوان تمیز، فضای کافی برای آشپزخانه و ذهن شما فراهم می‌کند تا آشپزی را شروع کنید.

ایلنا؛ از زمانی که با شیوه زندگی مینمالیستی (ساده گرایی) آشنا شده‌ام، زندگی‌ام دستخوش تغییر مهمی شده است. بها دادن به مسائل باارزش و حذف سردرگمی‌ها، هدفمندیِ تازه‌ای در زندگی‌ام پدید آورده است. درنتیجه‌ی این طرز تفکر، بسیاری از عادت‌های من تغییر کرده است.

پول‌هایم را به‌طور متفاوتی خرج می‌کنم. از زمان استفاده‌ی مفیدی می‌کنم. بیشتر ورزش می‌کنم و زودتر از خواب بیدار می‌شوم. علاوه بر این، بسیار جالب است که یاد گرفته‌ام از آشپزی کردن لذت ببرم. من به‌صورت حرفه‌ای آموزش ندیده‌ام و یک سر‌آشپز نیستم. در حقیقت، حتی مطمئن نیستم که بهترین آشپز در خانواده خودم باشم؛ اما به‌تازگی یاد گرفته‌ام که از پختن غذا برای خانواده‌ام کاملاً لذت ببرم. زمانی که به گذشته بازمی‌گردم و به این تغییر بخصوص در زندگی‌ام نگاهی می‌اندازم، می‌توانم علاقه‌ام به آشپزی را به چندین گام مشخص که برداشته‌ام، ارتباط دهم. شاید این گام‌ها برای شما هم مفید باشد.

پیشخوان آشپزخانه را تمیز کنید

نظم و آراستگی پیشخوان، انرژی‌بخش است و به شما آرامش می‌دهد. از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند و پاکیزگی را افزایش می‌دهد. فرصت و احتمال رخ دادن یک اتفاق قشنگ آشپزی را قوت می‌بخشد. یک پیشخوان تمیز، فضای کافی برای آشپزخانه و ذهن شما فراهم می‌کند تا آشپزی را شروع کنید.

غذاهای سالم بپزید

 آماده کردن غذای سالم برای خود و خانواده‌تان، احساس رضایت دلپذیری را به وجود می‌آورد. اهمیت این مسئله در آشپزی را نمی‌توان دست‌کم گرفت. غذای سالم می‌تواند انگیزه و محرک خوبی برای پختن غذا باشد و طبیعتاً نکات مثبت پخت یک غذای سالم بیش از میز شام است. یکی از غذاهای سالم که یم توانید آن را امتحان کنید پوره سیب زمینی است.

از مواد اولیه تازه برای آشپزی استفاده کنید

در میان تحولاتی که در زندگی‌ام ایجاد کرده‌ام تا عشقم به آشپزی را زیاد کند، هیچ‌کدام از این تصمیم مهم‌تر نبوده است که تا حد ممکن از مواد اولیه تازه استفاده کنم.

 زمانی که ادویه‌جات خشک را با مواد غذایی تازه مثل (پیاز، سیر، جعفری، ریحان، لیموترش و لیموشیرین) جایگزین کردم، طعم غذاها به‌طور چشمگیری بهبود یافت و اعتمادبه‌نفس من هم بیشتر شد.

در آشپزی چاقوی مخصوص به خودتان را داشته باشید

من ابزار آشپزی گران‌قیمتی ندارم و هرگز هم نداشته‌ام. درواقع هنوز قابلمه و تابه‌ای را که 14 سال پیش به‌عنوان هدیه عروسی دریافت کردم را استفاده می‌کنم؛ اما وقتی به‌طور مداوم آشپزی را شروع کردم، یک چاقوی درجه‌یک خریدم و هرگز از خرید آن پشیمان نشده‌ام. ما همیشه از این چاقو برای بریدن، قطعه‌ قطعه کردن و خرد کردن استفاده می‌کنیم. زمانی که یاد بگیرید چطور از یک چاقو به‌طور صحیح استفاده کنید، آماده کردن غذا آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود.

آشپزی را با دستورهای پخت‌ و غذاهایی که دوست دارید شروع کنید

«رازهای مهم دستورپخت‌ رستورانی» اولین کتاب آشپزی بود که استفاده کردم. من با بسیاری از غذاها آشنا بودم و می‌دانستم که کدام‌یک را دوست دارم. با پختن غذاهایی که برای خوردنشان انتظار می‌کشیدم، شروع کردم. همین روش را برای پختن غذاهای تازه هم استفاده کردم. غذاهای مکزیکی را دوست داشتم بنابراین به دنبال دستورپخت آن‌ها گشتم. به‌تازگی با غذاهای خوشمزه تایلندی آشنا شده‌ام و دستورهای پخت جدیدی را امتحان کردم. اینترنت پر از دستورهای‌ ساده و راحت برای پخت غذاست. چیزی که دوست دارید را جستجو کنید و یک منبع مورد اطمینان بیابید و قسمت نظرات را برای افکار و ایده‌های بیشتر بخوانید.

اعتمادبه‌نفس آشپزی داشته باشید

 شما می‌توانید این کار را انجام دهید. با اعتمادبه‌نفس کامل به‌سوی تخته‌گوشت، فر، اجاق‌گاز قدم بردارید. یک روح نگران نمی‌تواند از خلق غذاهای گوناگون لذت ببرد و متأسفانه یک روح نگران به‌ندرت موفق می‌شود. برای اینکه از آشپزی لذت ببرید باید باور کنید که شما می‌توانید آشپزی کنید. بالاخره یک غذای خوشمزه به همراه لبخند مهمانان بر سر میز تاثیر گذار خواهد بود؛ اما قبل از لبخند آن‌ها، خودتان را باور کنید. در آشپزخانه یا خواربارفروشی شروع به قدم زدن کنید مثل کسی که می‌داند چه‌کاری دارد انجام می‌دهد...و به‌زودی شما خواهید دانست. قطعاً اشتباه خواهید کرد اما اشکالی ندارد. فقط به یاد داشته باشید که بزرگ‌ترین اشتباهی این است که به توانایی خودتان ایمان نداشته باشید.

به تزیین غذا اهمیت دهید

در میان سرآشپزها، نقل‌قولی قدیمی وجود دارد که می‌گوید: «ما ابتدا غذا را با چشم‌هایمان می‌خوریم.» تحقیقات و تجربه‌ها این ادعا را ثابت می‌کند. غذاهایی که به نظر خوب می‌آیند، احتمالاً مزه خوبی هم خواهند داشت. برخی مطالعات نشان می‌دهند که جذب مواد مغذی از غذاهایی که خوش‌رنگ و رو به نظر می‌آیند بیشتر است. مقداری زمان صرف کنید تا غذا رادلپذیر و قشنگ سرو کنید؛ حتی اگر به‌تنهایی غذا می‌خورید، بازهم لذت بیشتری خواهید برد.برای غذا خوردن ارزش قائل شوید و به تمیزکاری اهمیت دهید

برای صرف غذا با هم ارزش قائل شوید

برای تمام خانواده‌ها این امکان وجود ندارد که هر وعده در کنار هم باشند. در این صورت شاید لازم باشد که این فضا را ایجاد کنید یا خلاقیت بیشتری به خرج دهید، اما هر چه زمان بیشتری را با خانواده دور میز شام سپری کنید، بهتر خواهد بود. لحظاتی را که نشسته‌اید و از خوردن غذا لذت می‌برید را قدر بدانید. همچنین پس از صرف غذا، برای تمیز کردن ارزش قائل شوید. اگر نگرش درستی به آن داشته باشید، به کارهای روزمره و خسته‌کننده منزل تبدیل نخواهد شد.

دستورهای پخت موردعلاقه‌تان را بنویسید

 من یک جعبه سیاه‌رنگ کوچکی از کارت‌های ایندکس در بالای اجاق‌گاز نگه می‌دارم و تمامی دستورهای پخت خوبی را که در طی سالها پیدا کرده‌ام در آن‌ها می‌نویسم. این روش ساده برای من مفید است و گام مهمی در افزایش علاقه من به آشپزی بوده است؛ زیرا ارزش واقعی این جعبه سیاه در این است که دستور‌ پخت‌ غذاهای محبوب خانواده‌ام را در هنگام آشپزی در دسترسم قرار می‌دهد.

اگر خانواده‌ام از صرف غذا بر سر میز لذت می‌برند، من لذت واقعی را در تهیه و پخت غذا می‌یابم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز