خبرگزاری کار ایران

تعرفه عجیب برخی موسسات برای ثبت شرکت و برند!

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۵۱۱

این روزها در هر گوشه ای آگهی های رنگارنگ و متفاوتی از مجموعه هایی می بینیم که راجع به ثبت شرکت تبلیغ کرده اند و اگر تا بحال تجربه مراجعه به یکی از این موسسات ثبتی را داشته باشیم قطعا متوجه شده ایم که هر موسسه ای چه رقم های نجومی ای برای ثبت شرکت، برند یا امورات ثبتی اعلام می کند و چه آشفته بازاری در این فرآیند های ثبتی در موسسات مذکور وجود دارد.

ایلنا؛ ولی واقعیت چیست ؟ اگر واقعا بخواهیم اقدام به ثبت شرکت، برند و دیگر امورات ثبتی بکنیم، چه میزان باید هزینه کنیم و چگونه اقدام کنیم.

در مطلب حاضر به گزارش موسسه ثبتی نخستین از واقعیت و کم و کیف ماجرا مطلع می شویم :

هر روزه افراد زیادی به جهت ثبت شرکت یا برند خود به مجموعه های ثبتی مراجعه می کنند که متاسفانه به علت فقر اطلاعات در این زمینه امکان دارد در دام های رنگین مجموعه های ثبتی قرار بگیرند، ولی با مطالعه این مطلب قطعا خوانندگان اطلاعات مورد نیاز برای اقدام در این زمینه را کسب کرده و می توانند تصمیمات بهتری اتخاذ نمایند.

ابتدا به صورت خلاصه ببینیم که اصلا ثبت شرکت به چه معناست ؟؟؟

مطابق با قانون رسمی کشور ایران (و دیگر کشورها) کلیه اشخاصی که قصد فعالیت تجاری در کشور محل سکونت خود را دارند می بایست جهت ثبت یک تشکل حقوقی (ثبت شرکت) اقدام نمایند.

البته پیش از اینکه افراد برای ثبت شرکت تصمیم بگیرند، می بایست هدف خود را از این اقدام مشخص کرده و شرکا با هم تصمیم بگیرند که این شرکت را به چه هدف و منظوری می خواهند ثبت نمایند.

معمولا 2 نوع شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص در ایران متقاضی بالایی دارد که هر کدام از این شرکت ها با توجه به ساختار حقوقی که دارند مناسب گروه مخاطب خاص خود می باشد.

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود به حداقل 2 شریک و ثبت شرکت سهامی خاص به حداقل 5 شریک نیاز می باشد تا بتوان مسئولیت های شرکت را بین هر یک از شرکا تقسیم کرد.

هزینه های ثبتی به چه صورت است ؟؟؟

هزینه های ثبتی کاملا بستگی به تصمیم اعضا در مورد انتخاب شرکت مورد نظر، میزان سرمایه ثبتی و تعداد شرکا دارد که پس از مشاوره های کارشناسی، هزینه نهایی به شرکا اعلام می گردد.

متقاضیان می بایست در نظر داشته باشند که اگر به موسسه ثبتی مراجعه می کنند، می بایست کلیه هزینه ها به صورت 0 تا 100 در برگه قرارداد ایشان ذکر شود زیرا در بعضی موسسات ثبتی، ابتدا یک هزینه بسیار ناچیز را به متقاضی اعلام می کنند و در مراحل انجام کار، هزینه های هنگفت دیگری را به وی تحمیل می نمایند و در نهایت متقاضی متوجه می شود برای انجام ثبت شرکت یا دیگر امورات ثبتی خود 10 برابر بیشتر از هزینه های معمول متقبل شده است. پس در این مورد حواستان جمع باشد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید علاوه بر مراجعه حضوری به شرکت ثبت نخستین یا تماس تلفنی با شماره های اختصاصی 02188881235 و 02188881245 به وبسایت مجموعه به آدرس https://www.nokhostinsabt.com نیز مراجعه نموده و با کارشناسان به صورت برخط گفتگو و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

ثبت برند چیست و آیا ثبت برند با ثبت شرکت متفاوت است ؟؟؟

اگر فعالیت متقاضی در حوزه ارائه خدمات یا تولید کالا می باشد، پس از ثبت شرکت، ثبت برند و علامت تجاری کسب و کار یا محصول وی واجب و الزامی می باشد. پرواضح است که ثبت برند با ثبت شرکت متفاوت است. مثلا شاید اسم شرکت شما موسسه فروغ پاسارگاد ماندگار باشد ولی برند شما نخسین ثبت باشد. آن اسمی که می بایست از حقوق آن محافظت کنید همان برند شما می باشد.

البته منظور از الزامی بودن ثبت برند این نیست که طبق قانون مجبور به این کار باشید، منظور این است که با ثبت رسمی نام محصول و خدمات خود، حقوق قانونی آن را به انحصار شخص خود یا شرکت تازه تاسیس خود در می آورید و امتیاز ارائه آن محصول و خدمات برای شما محفوظ می ماند و از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری می کنید.

 

منظور از سوء استفاده های احتمالی چیست ؟؟؟

مثلا شرکتی را در نظر بگیرید که نوشابه تولید می کند و اعضا آن شرکت تصمیم گرفته اند تا نام محصول خود را کوکاکولا بگذراند. این شرکت برای تولید و بازاریابی نوشابه های خود زحمات زیاد و هزینه های هنگفتی را متقبل می شود. پس از چندی می بینیم که اکثر مردم نوشابه های این شرکت را می شناسند و از آن استفاده می کنند و برند کوکاکولا به عنوان برندی شناخته شده در بین مردم جا افتاده است. حال اگر آن شرکت در ابتدا برند کوکاکولا را برای محصول خود به صورت رسمی ثبت نمی کرد، قطعا امروزه شاهد آن بود که شرکت هایی دیگر نیز نوشابه های کوکاکولا تولید و در بازار پخش کنند و از قدرت نام برندی که شرکت اصلی آن را به وجود آورده جهت فروش محصولات تقبلی خود استفاده کنند. 9514

در مورد شرکت های خدماتی نیز به همین صورت است.

مثلا شرکتی به آدرس اینترنتی webnahad.com را در نظر بگیرید که در حوزه خدمات و آموزش های حوزه وب و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند و نام وب نهاد را برای کسب و کار خود انتخاب کرده است.

اگر آن شرکت در ابتدا نام کسب و کار و خدمات خود را به صورت رسمی ثبت نمی نمود، امروزه شاهد آن بود که اشخاص دیگر، همزمان خدماتی مشابه آن شرکت نظیر خدمات آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل ارائه دهند از برند آن شرکت استفاده کنند ولی با ثبت رسمی برند و علامت تجاری در ابتدای کار، کلیه حقوق مادی و معنوی این نام را از آن خود کرده و شخص یا شرکتی دیگر نمی تواند از این نام برای محصول و کسب و کار خود استفاده کند و در صورت مشاهده اینگونه موارد، می توان از شخص یا شرکت سوءاستفاده کننده شکایت و غرامت هنگفتی دریافت نمود.

اگر کسب و کار خدماتی دارید یا محصولی تولید می کنید، این را بدانید که نمی توان به همین سادگی از نامی که خوشتان آمد استفاده کنید، زیرا شاید آن نام، برند و  علامت تجاری توسط شخص یا شرکتی دیگر ثبت شده باشد و در این صورت مالک برند می تواند از شما شکایت کند و مجبور به پرداخت غرامت هنگفتی خواهید شد.

اگر هم نامی جهت ثبت برند محصول و خدمات کسب و کارتان مد نظرتان است و می خواهید پیش از ثبت برند، بررسی کنید که آیا هم اکنون امکان ثبت آن وجود دارد یا خیر می توانید از طریق صفحه استعلام برند در وبسایت نخستین ثبت از امکان ثبت آن برند اطلاع پیدا کنید.

چگونه واردات و صادرات کنیم ؟؟؟

واردات و صادرات به تجارت محصولات فیزیکی و تجارت خدمات غیرفیزیکی (نظیر خدمات اینترنتی) بین کشور ها اطلاق می شود.

پیشنیاز واردات و صادرات این است که اگر به صورت شخص حقیقی می خواهید فعالیت کنید، می بایست کارت بازرگانی داشته باشید و اگر به عنوان شخص حقوقی (شرکت) می خواهید مبادرت به واردات و صادرات نمایید، می بایست دارای شرکت ثبت شده – کد اقتصادی شرکت و کارت بازرگانی حقوقی باشید.

کارت بازرگانی، مجوزی است که به شما اجازه می دهد مبادرت به تجارت بین المللی کالا و خدمات کنید.

در پایان امید داریم که با مطلب فوق توانسته باشیم، اطلاعاتی مختصر و مفید راجع به راه اندازی یک کسب و کار در قالب یک شرکت حقوقی ارائه کرده باشیم.

برای اطلاعات بیشتر می توانید علاوه بر مراجعه حضوری به شرکت ثبت نخستین یا تماس تلفنی با شماره های اختصاصی 02188881235 و 02188881245 به وبسایت مجموعه به آدرس https://www.nokhostinsabt.com نیز مراجعه نموده و با کارشناسان به صورت برخط گفتگو و مشاوره رایگان دریافت کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال و نظر می توانید از طریق قسمت نظرات در پایین صفحه، آن را مطرح کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز