خبرگزاری کار ایران

4 نمونه از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی ایران

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۳۱۸

تلارخانه یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی در استان گیلان و فضای روستایی شهر خمام است که نمایی بسیار زیبا از جنگل را در پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد، در تلارخانه شما زیبایی جنگل‌های گیلان و صدای پرندگان را در روح خود احساس خواهید کرد.

ایلنا؛ بوم‌گردی یا همان اکوتوریسم ادای دینی به میراث فرهنگی و طبیعی است، بوم گردی سفری مسئولانه نسبت به طبیعت و مردم با حفظ و به هم نزدن، زادبوم آن‌ها است. اقامتگاه بوم گردی به معنای اقامتی است که به جای اقامت در ویلا و یا هتلی چند ستاره، در خانه‌ای روستایی و یا سنتی مطابق با شرایط موقعیت جغرافیایی منطقه است، وقتی که محیط زیست را حفظ کرده و به آن احترام و گذشته به حفظ منطقه سفر خود با رزرو بوم گردی از نظر اقتصادی کمک می‌کنید. با اجاره بوم گردی نه تنها به حفظ محیط زیست و سنت کمک خواهید کرد و با آن آشنا خواهید شد، بلکه در هر زیست بومی با فرهنگی متفاوت به مدتی محدود خواهید زیست.

اقامتگاه‌های بوم گردی به اندازه کافی در ایران شناخته شده نیستند و معرفی این اقامتگاه‌ها می تواند قدمی در کمک به حفظ فرهنگ و محیط زیست ایران باشد. در سال‌های اخیر علاوه بر هموطنان داخل ایران، گردشگران خارجی نیز از اقامتگاه های بوم گردی داخل ایران استقبال گسترده‌ای کرده‌اند. شاید برای شما نیز جالب باشد که 5 اقامتگاه بوم گردی محبوب از نگاه گردشگران خارجی را بشناسید. مسلما رزرو بوم گردی در مقایسه با رزرو هتلی پنج ستاره، تفریحات مدرن و کاملی را در اختیار شما نخواهد گذاشت، اما در روح شما و تجربه شما از زندگی تاثیری شگرف خواهد داشت. در ادامه چند اقامتگاه بومگردی شناخته‌شده را به شما معرفی می‌کنیم.

اقامتگاه بوم گردی تلارخانه

تلارخانه یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی در استان گیلان و فضای روستایی شهر خمام است که نمایی بسیار زیبا از جنگل را در پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد، در تلارخانه شما زیبایی جنگل‌های گیلان و صدای پرندگان را در روح خود احساس خواهید کرد. ساختمان این اقامتگاه دو طبقه دارد که طبقه اول به فروش صنایع دستی اختصاص یافته و طبقه دوم آن به دو واحد اقامتی تقسیم شده است. شما با رزرو بوم گردی، سالنی 21 متری، آشپزخانه‌ای 3 متری، حمام و دستشویی ایرانی و فرنگی، و ایوانی با چشم اندازی زیبا را در اختیار خواهید داشت.

هر دو واحد مجهز به دستگاه ال سی دی با گیرنده دیجیتال تلویزیون ایران، یخچال، گاز، سیستم خنک کننده اسپیلت و پارکینگ اختصاصی هستند. همچنین در بالکن زیبای مجموعه می‌توانید از باربیکیو نیز استفاده کنید و روی سفره حصیری به صرف غذا بپردازید. این واحد‌ها تخت خواب ندارند و به طور سنتی روی رختخواب راحت آن استراحت خواهید کرد. در این خانه علاوه بر چشیدن طعم غذاهای خوشمزه محلی شمال، حصیر بافی، میوه چینی، طبیعت گردی و غذا دادن به حیوانات محلی مثل اردک، اسب، سگ، مرغ و خروس را تجربه خواهید کرد.

اقامتگاه بوم گردی هارپاک

این اقامتگاه نگینی در دل تاریخ با طبیعتی زیبا است که در ابیانه کاشان واقع شده و با قدمتی 900 ساله در نزدیکی آتشکده هارپاک که خود قدمتی بیش از 2000 سال دارد، قرار دارد. هارپاک که در 5 طبقه پذیرای بوم گردان است، تنها 40 متر با آتشکده فاصله دارد و همین امر باعث محبوبیت این اقامتگاه نزد گردشگران ایرانی و خارجی شده است. اقامتگاه هارپاک به طور همزمان قابلیت سرویس دهی به بیست نفر از آن‌ها را دارا است.

4 نمونه از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی ایران

 

با اجاره اتاق در این اقامتگاه بوم گردی از سرویس‌هایی مثل اینترنت، سیستم گرمایشی و سرمایشی و راهنمای تور بهره‌مند خواهید شد و با هماهنگی پرسنل می‌توانید غذاهای محلی را نوش‌جان کنید. اقامتگاه برای کودکان زیر سه سال مجانی است و در سفر خود می‎توانید از آب انبارها، قلعه‌ها و آتشکده‌ها و غیره بازدید کنید.

بوم کلبه کوهسار

این بوم کلبه در روستای پرشکفت در نزدیکی شیراز مرکز تاریخ و فرهنگ قرار گرفته است و با طبیعت زیبا و دلپذیر کوهستانی خود، شما را همراه خواهد کرد. این اقامتگاه مانند تمام بناهای روستایی منطقه از سنگ و چوب و بدون استفاده از هرگونه ملاتی ساخته شده است. 20 گردشگری که شانس اقامت در این بوم گردی را به طور همزمان خواهند داشت از محیط باغ و میوه‌های ارگانیک آن مثل درختان به، سیب و انگور استفاده خواهند کرد و هر چه بیشتر از زندگی پر مشغله شهری با خوردن نان گرم محلی و محصولات ارگانیک باغچه مثل گوجه فرنگی و بادمجان دور خواهند شد. خوشبختانه هم سرویس بهداشتی ایران و هم فرنگی در اقامتگاه وجود دارد.

4 نمونه از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی ایران

اگر با اجاره بوم گردی به این اقامتگاه می‌روید نوشیدنی زرشک کوهی را حتما میل کنید و طبیعت گردی و کوهنوردی رایگان را فراموش نکنید.

اقامتگاه بوم گردی نخجیر

این اقامتگاه که در نزدیکی نراق و در استان مرکزی قرار گرفته است دارای 8 واحد اقامتی است که می‌تواند 80 نفر را همزمان پذیرا باشد. این اقامتگاه قدمتی 100 ساله دارد و آب انبارهای فراوانی مربوط به دوره قاجاریه در اطراف آن قرار گرفته است، پرسنل این مجموعه به زبان انگلیسی مسلط بوده و در صورت رزرو بوم گردی از امکانات سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تختخواب برخوردار خواهید بود البته حمام مجموعه مشترک است. زیبایی شیشه‌های رنگی این مجموعه و عبور نور از آن‌ها به یاد ماندنی است.

4 نمونه از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی ایران

در این اقامتگاه بوم گردی نیز می‌توانید غذاهای محلی را سفارش دهید و از طعم آن‌ها لذت ببرید. همچنین امکان سفارش و استفاده از غذاهای ارگانیک و گیاهی وجود دارد. اقامت برای کودکان زیر 5 سال رایگان است و بناهای تاریخی زیادی نیز در نزدیکی این مجموعه برای بازدید قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز