خبرگزاری کار ایران

همه آنچه برای پرواز با هواپیما باید بدانید

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۰۸۸

در اوقات فراغت و برنامه‌ریزی برای تفریحات متنوع، خرید بلیط هواپیما و انجام یک سفر هوایی امن و مطمئن، اولین و بهترین گزینه‌ای است که به ذهن اکثر افراد خطور می‌کند. اما بسیاری اوقات نداشتن تجربه کافی برای پرواز مانع بزرگی به وجود می آورد که موجب تغییر برنامه‌های این افراد می گردد.

البته افرادی که چندین بار تجربه خرید بلیط هواپیما و انجام سفرهای هوایی متعدد را دارند، به‌خوبی می‌دانند که پرواز با هواپیما چقدر مطمئن و آسان است. اما برای کسانی که برای دفعات ابتدایی پرواز با هواپیما را تجربه می کنند، لازم است که راهنمایی‌هایی به آنها ارائه شود. به همین دلیل در مطلب پیش رو، شما را قدم به قدم با اولین سفر هوایی‌تان همراهی کرده و با ارائه راهنمایی‌های لازم برای سفر با هواپیما سعی خواهیم کرد که شیرینی خرید بلیط هواپیما را برایتان چندبرابر کنیم.

قدم اول: مدارک مورد نیاز

یکی از مشکلات رایج در میان مسافران جا گذاشتن مدارک لازم برای پرواز می‌باشد. بیمه سفر، پاسپورت، مدارک شناسایی و چند مورد دیگر که به خاطر شتاب‌زدگی از یاد می‌روند و مسافر را دچار استرس و اضطراب می‌کنند. از این رو بهتر است تک‌تک این مدارک را چند روز قبل از رسیدن موعد بلیط هواپیما آماده و در کیف مخصوص قرار دهید. ضمنا برای اطمینان از سفر بی‌دردسر چک کردن اعتبار آن‌ها هم موردی است که حتما باید رعایت شود.

قدم دوم: بار و بندیل خود را بشناسید

نکته اولی که در مورد شناخت بار و بندیل می‌خواهیم مطرح کنیم به ابعاد چمدان و وزن آن باز می‌گردد. اغلب ایرلاین‌ها قوانین مشخص برای ابعاد چمدان (طول، عرض و ارتفاع) و همچنین وزن آن هنگام فروش بلیط هواپیما اعمال می‌کنند. بنابراین شما حتماً باید این قوانین را رعایت کنید و مطمئن شوید با مشکلی روبرو نخواهید شد. علاوه بر آن باید با گذاشتن نشانی خاص مثل بستن روبان بر روی چمدان خود، کاری کنید که بتوانید آن از دور تشخیص دهید و در پیدا کردن آن هنگام پیاده شدن از هواپیما وقت تلف نکنید.

قدم سوم: سر وقت به فرودگاه بروید

رفتن به فرودگاه چند ساعت قبل از پرواز توصیه‌ای است که اکثر ایرلاین‌ها به مسافران خودشان دارند. هیچ اشکالی ندارد که 2 یا 3 ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حاضر شوید. این کار به شما اجازه می‌دهد که چک‌این بزنید، میزان بار خود را ثبت کنید و کارت پرواز خود را با اطمینان خاطر بگیرید. ضمناً، در چنین حالتی، حتی اگر یکی از مدارک‌تان از یاد رفته باشد می‌توانید سریع به خانه برگردید و آن را با خود ببرید.

قدم چهارم: نکات قبل از پرواز در هواپیما

به محض اینکه کارهای مربوط به پرواز خودتان را در فرودگاه انجام دادید، نوبت سوار شدن به هواپیما و انجام پرواز فرا می‌رسد. در این مرحله، ابتدا شما باید صندلی خود را مطابق با شماره درج‌شده پیدا کنید و سپس کیف دستی‌تان را در محل مناسب که در بالا یا پایین صندلی است قرار دهید. فراموش نکنید که تمامی خدمه هواپیما از جمله مهمانداران از کمک کردن به شما بسیار خوشحال خواهند بود. بنابراین بدون هیچ دغدغه‌ای در صورت نیاز و برای اطمینان از جای درست خود از آن‌ها کمک بخواهید.

قدم پنجم: آماده شدن برای پرواز

آموزش

قبل از اینکه پرواز خارجی یا داخلی‌تان شروع شود، برخی آموزش‌ها توسط مهمانداران به شما داده خواهد شد. آموزش‌هایی نظیر بستن کمربند، استفاده از تهویه هوا، انواع چراغ‌ها و همچنین کارهای لازم در موارد اورژانسی که یادگیری دقیق آن‌ها مسلماً باعث آسودگی و القای حس اطمینان به شما در طول پروازتان خواهد شد. پس حالا که بلیط هواپیما می‌خرید و این وسیله را برای سفر خود انتخاب می‌کنید، بهتر است به دقت آموزش‌های لازم را دنبال کنید.

غذا، نوشیدنی و سرگرمی در طول پرواز

بسته به ایرلاینی که از آن بلیط هواپیما می‌خرید، احتمالاً با سرو انواع غذاها و نوشیدنی‌ها روبه‌رو می شوید. البته اگر ایرلاین شامل این سرویس‌ها هم نباشد شما می‌توانید با پرداخت مبلغی به صورت نقدی یا کارتی هر چه که دوست دارید میل کنید. برای سرگرمی در هواپیما هم گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب و تماشای کلیپ در صورت وجود صفحه تلویزیونی کوچک را می‌توانید مد نظر خود قرار دهید.

قدم ششم: با ترس‌های خود روبه‌رو شوید

اگر از سفر با هواپیما ترس دارید، احتمالا شما از فوبیای پرواز رنج می‌برید. معمولاً دوره‌های مختلفی توسط ایرلاین‌ها برای از بین بردن این ترس برگزار می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای مقابله با فوبیای پرواز به روانشناس مراجعه و این مشکل را به‌راحتی حل کنید. شک نکنید که بعد از برطرف شدن این مشکل، وقتی بلیط هواپیما بخرید و به مسافرت بروید، با شیرینی زندگی بیشتر آشنا خواهید شد.

هیجان پرواز

همانطور که گفتیم، نحوه پرواز با هواپیما به‌نوعی تبدیل به یک فوبیا برای بسیاری از افراد شده است. اما با رعایت نکاتی که در این مطلب ذکر کردیم، حتی اگر اولین سفر خودتان با هواپیما را هم بخواهید تجربه کنید، باز همانند مسافران حرفه‌ای و کاربلد خواهید بود. بنابراین پیشنهاد می کنیم بدون هیچ دغدغه‌ای بلیط هواپیما مقصد مورد نظر خود را انتخاب کرده و از وبسایت و یا اپلیکیشن سفرستان خریدی مطمئن داشته باشید و به هیچ وجه نگران مراحل و کارهای لازم برای تجربه پروازی به‌یادماندنی با هواپیما نباشید.

صرفه‌جویی در زمان، تسهیل در خرید، بلیط ارزان هواپیما، خدمات همه جانبه سفر، رزرو آسان انواع هتل‌های خارجی، راهنمایی و پشتیبانی جامع، اطلاعات و مقالات مفید در مورد تمامی مکان‌های ایران و جهان، دریافت ویزا و بیمه مسافرتی، بهره‌گیری از تخفیف‌های ویژه، اعتماد و اطمینان همه‌جانبه و ارائه کامل هر آنچه که برای سفر موردنیاز است، همه و همه با سفرستان معنا پیدا می‌کند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط هواپیما از سفرستان می‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس safarestan.com مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز