خبرگزاری کار ایران

برای موفقیت در سئو به چه چیزی نیاز داریم؟

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۱۵۱

رونق کسب و کارهای اینترنتی در چند سال اخیر و افزایش معاملات انجام شده از طریق درگاه های آنلاین موجب شده است که بازاریابی دیجیتال به یکی از مهمترین دغدغه ها برای هر کسب و کار تبدیل شود.

ایلنا؛ بازاریابی دیجیتال از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در این میان میتوان به فعالیت در شبکه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، طراحی سایت، ایمیل مارکتینگ و ... اشاره کرد. چیزی که امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد سئو و بهینه سازی سایت و مراحل موفقیت در آن است.

سئو مفهومی ساده و قابل درک دارد. کلیه فعالیت هایی که موجب میشود هنگام جستجوی یک عبارت در گوگل، سایت شما به کاربران پیشنهاد شود را سئو می نامیم. هرچقدر جایگاه شما در لیست نتایج بالاتر باشد شانس بیشتری برای جذب مخاطب و مشتری خواهید داشت، اصطلاحا سئو سایت شما بهتر است.

موفقیت در سئو به عوامل بسیاری بستگی دارد ولی همه آنها را میتوان در سه دسته اصلی قرار داد:

1- سئو تکنیکال یا رعایت استانداردهای سئو در طراحی سایت

اولین و مهمترین فاکتور برای موفقیت در سئو، برخورداری از یک وبسایت قدرتمند و استاندارد است. ربات های گوگل برای درک محتوا به صفحات سایت شما مراجعه میکنند و اگر ساختار آن برای این ربات ها قابل درک نباشد شانسی برای کسب جایگاه نخواهید داشت.

مواردی مانند رعایت استانداردهای HTML، سرعت بارگذاری صفحه، نمایش صحیح در موبایل و تبلت، دسترسی آسان به صفحات سایت، رعایت استانداردهای نشانه گذاری و مواردی از این دست را میتوان جزو مهمترین فاکتورهای سئو تکنیکال دانست که باید هنگام طراحی سایت شما به درستی رعایت شوند.

در حال حاضر هزینه راه اندازی یک سایت با استفاده از وردپرس و قالب های آماده بسیار پایین است و هرکسی میتواند در زمانی کوتاه، سایت شخصی خود را راه اندازی کند ولی این قالب ها معمولا استانداردهای لازم برای موفقیت در سئو را ندارند. حجم بالای صفحات، سرعت پایین نمایش و استفاده از کدهای پیچیده و زیاد در صفحه موجب میشود که ربات های گوگل درک درستی از محتوای شما نداشته باشند.

برای کسب و کارهای نوپا شاید راه اندازی یک سایت با قالب آماده ایده آل باشد ولی اگر به فکر حضور در رقابت های جدی و کسب جایگاه در نتایج جستجو هستید پیشنهاد میکنیم به فکر طراحی یک سایت یا قالب اختصاصی متناسب با نیاز و اهداف خود باشید.

2- تولید محتوای باکیفیت و اختصاصی

دومین قدم برای موفقیت یک سایت در زمینه سئو، تولید محتوای ارزشمند و اختصاصی است. گوگل تلاش میکند تا محتوای ارائه شده در صفحات اینترنتی را بررسی کرده و موضوع آنها را شناسایی کند، برای اینکار به بخش های مختلفی از صفحه توجه میکند که شناخت و استفاده از آنها را on page SEO می نامیم.

برای موفقیت در سئو به چه چیزی نیاز داریم؟

مواردی مانند انتخاب عنوان مناسب، درج توضیحات متا، نگارش محتوای مفهومی و پاسخ گو، استفاده صحیح از تگ های هدینگ، استفاده از تصاویر و ویدئو، رعایت استانداردهای نگارشی و ... همگی از فاکتورهایی هستند که ربات های گوگل برای بررسی محتوای صفحه و تعیین موضوع آن مورد توجه قرار میدهند.

با توجه به اینکه بیشتر کسب و کارهای اینترنتی در زمینه هایی تخصصی فعالیت میکنند، تولید محتوا بهتر است توسط فردی انجام شود که علاوه بر تسلط بر سئو، آشنایی و شناخت کافی نسبت به آن کسب و کار و مخاطبینش را نیز داشته باشد.

در نتیجه پیشنهاد میکنم این بخش از کار توسط فردی که در شرکت شما حضور دارد و مستقیما با کسب و کار شما در ارتباط است انجام شود. برای تسلط بر مفاهیم سئو و تولید محتوا، کتاب ها و مقالات آموزشی زیادی وجود دارد که میتواند راهنمای شما در این مسیر باشد.

برای شروع پیشنهاد میکنیم عبارت "کتاب سئو برای همیشه" را در گوگل جستجو کرده و به عنوان یک مرجع معتبر آن را مطالعه نمایید. در ادامه نیز با مراجعه به صفحه آموزش سئو رایگان می‌توانید از آخرین مقالات و کتاب های تخصصیِ این حوزه به صورت رایگان بهره مند شوید.

3- لینک سازی و کسب اعتبار از سایر صفحات وب

یکی از ابزارهای گوگل برای تعیین ارزش صفحه و میزان رضایت عمومی از آن، تعداد و کیفیت لینک های ارجاع داده شده به آن صفحه است. ربات های گوگل برای تعیین موضوع و ارزش یک صفحه به متن لینک شده، ارتباط موضوعی سایت ها، اعتبار دامنه، فالو یا نوفالو بودن لینک و ... توجه میکنند.

کلیه فعالیت های ما شامل حضور در شبکه های اجتماعی، خرید رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک و مواردی از این دست با هدف بهبود وضعیت لینک سازی و کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجو انجام میشود.

برای موفقیت در سئو به چه چیزی نیاز داریم؟

بر خلاف تولید محتوا؛ که بهتر است توسط خود شما انجام شود، پیشنهاد میکنیم در زمینه لینک سازی از یک فرد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. اگر فعالیت های شما متناسب با استانداردهای گوگل نباشد ممکن است سایت شما توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده و جایگاه خود را به کلی از دست بدهد.

البته ممکن است هزینه دریافت این خدمات از یک متخصص برای شما بسیار زیاد باشد، برای کسب و کارهای کوچکتر که بودجه لازم برای استخدام یک متخصص سئو را ندارند پیشنهاد میشود تا با شرکت در دوره آموزش سئو دانش و تخصص مورد نیاز را به خوبی فراگیرند.

اگر به دنبال یک مرکز معتبر و حرفه ای در این حوزه هستید پیشنهاد میکنیم عبارت "دوره سئو وبسیما" را در گوگل جستجو کرده و اطلاعات تکمیلی در مورد شرایط و زمان برگزاری را مشاهده نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز