خبرگزاری کار ایران

اگر از سفر منصرف شدیم چه کنیم؟

آداب لغو سفر

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۶۷۰

گاهی تصمیمان به رفتن است اما نمی‌شود؛ گاهی کار واجب‌تری پیش می‌آید یا قرارمان تغییر ‌می‌کند و به زمان دیگری موکول می‌شود، در نتیجه مجبور می‌شویم سفرمان را لغو کنیم. حال سئوال این است که درست‌ترین عمل در این مواقع کدام است؟

به گزارش واحد بازرگانی ایلنا، برای لغو سفر در اپلیکیشن اسنپ کافی است به بخش گزینه‌ها بروید و لغو سفر را انتخاب کنید، اما اسنپ یک اپلیکیشنِ رابط بین حداقل دو انسان است؛ هنگامی که شما سفر را لغو می‌کنید عملا یک فرد دیگر را هم درگیر تصمیمتان کرده‌اید که می‌تواند موجب نارضایتی او شود. در این مواقع می‌توانید با یک تماس، طرف مقابل را از تغییر تصمیم‌تان‌ مطلع کنید و گاهی حتی یک عذرخواهی ساده می‌تواند احساس بهتری برای هر دو طرف ایجاد کند.

لغو سفر توسط مسافر

وقتی یک مسافر سفر را لغو می‌کند، پیامی به تلفن همراه راننده ارسال می‌شود و اگر گوشی راننده باز باشد بلافاصله این پیام را می‌بیند، اما گاهی راننده متوجه تلفنش نیست و این پیام را نمی‌خواند؛ در نتیجه ممکن است تا رسیدن به مبدا از لغو سفر اطلاع پیدا نکند و این موجب نارضایتی او شود. در حالیکه اگر مسافر یک تماس با راننده بگیرد و او را از لغو سفر مطمئن کند این مشکل رخ نخواهد داد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تماس گرفتن با راننده برای لغو سفر الزامی نیست؛ اما حتما انسانی است. خصوصا در مواردی که راننده به سمت مبدا حرکت کرده و یا حتی رسیده، توصیه می‌شود با راننده تماس بگیرید و او را مطلع کنید. شاید این تماس عذرخواهانه حتی کمتر از یک دقیقه به طول انجامد اما حس خوبی که برای طرف مقابل ایجاد می‌کند نشان می‌دهد که ارزشش را دارد.

لغو سفر توسط راننده

اپلیکیشن راننده به شکلی تنظیم شده که راننده با اطلاع از جزئیات مبدا و مقصد، سفر را انتخاب می‌کند اما گاهی پیش می‌آید که به هر دلیلی بعد از انتخاب سفر، تصمیمش تغییر و سفر را لغو می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق اسنپ سیستمی را در نظر گرفته تا لغو سفر برای رانندگان تبعاتی داشته باشد. زیرا لغو سفر توسط راننده باعث می‌شود تا مسافر از صف درخواست‌های سفر بیرون بیاید و زمانش تلف شود. در این موارد هم توصیه می‌شود که رانندگان با مسافر تماس بگیرند و ضمن عذرخواهی لغو سفر را به اطلاع آنها برسانند.

مسئولیت لغو سفر را بر عهده بگیریم

از آنجاییکه لغو سفر توسط راننده تبعاتی دارد گاهی شاهد هستیم که برخی از رانندگان از مسافر درخواست می‌کنند که مسافر سفر را لغو کنند، در صورتیکه این کار نادرست است و هر کسی باید مسئولیت تغییر تصممیم خود را بر عهده بگیرد. در صورتیکه برای هر کدام از طرفین راننده و یا مسافر مشکلی پیش آید بهتر است خودش سفر را لغو کند و اگر اصراری برای لغو سفر از طرف مقابل وجود داشت می‌توان با واحد پشتیبانی تماس گرفت و آنها را در جریان موضوع قرار داد.

پشتیبانی ۲۴ ساعته اسنپ

علاوه بر این موارد در صورتیکه برای لغو سفر هر مشکلی وجود داشت پشتیبانی اسنپ ۲۴ ساعته در خدمت کاربران است تا تجربه سفر را رضایت بخش‌تر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز