خبرگزاری کار ایران

بهانه‌جویی‌های بی‌اساس در ماجرای پلمپ دفتر اسنپِ سمنان

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۵۱۹

هنوز یک ماه از راه‌اندازی سرویس اسنپ در شهر سمنان نگذشته که خبر می‌رسد دفتر این سامانه را پلمپ کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، آن‌طور که حسین هزارجریبی، یکی از مدیران ارشد منطقه‌ای اسنپ می‌گوید:« اقبال مردم از  اسنپ در شهر سمنان بسیار خوب بود و رشد سریعی داشت.  همین باعث شده اماکن سر ناسازگاری و بنای سنگ‌اندازی بردارد. دوشنبه ۸ا مرداد برای اولین بار ماموران اماکن به دفتر اسنپ در شهر سمنان مراجعه کردند. ضمن بازدید از دفتر، مجوزهای لازم را خواستند که تمام و کمال به آن‌ها ارائه شد. مدارک و مستندات موجود را بررسی کردند و وقتی با هیچ کم و کاستی مواجه نشدند، گفتند باید قبل از شروع فعالیت خود مجوزهای لازم را از اماکن دریافت می‌کردید و با این جمله دفتر را ترک کردند.»

هزارجریبی همچنین با اشاره به این‌که پلمپ دفاتر از سوی یکی از نهادهای اماکن یا دادستانی صورت می‌گیرد، گفت:« اخطار اولیه از سوی ماموران اماکن داده شد. بنابراین قاعدتا ما باید بر اساس قواعد اماکن، روند فک‌پلمپ دفتر سمنان را پیش می‌گرفتیم. روال پیگیری اخطارهای رسیده از سوی اماکن معمولا به این صورت است که بعد از اعلام اخطار، ده روز مهلت برای ارائه مستندات بیشتر و رفع‌ورجوع مشکل پیش آمده داده می‌شود. در مورد سمنان اما تنها دو روز بعد از مراجعه ماموران اماکن، دادستانی هم وارد ماجرا شد و به این ترتیب نه تنها آن مهلت ده روزه را از ما برای دفاع از خودمان گرفتند، بلکه با توجه به این‌که حکم دادستانی لازم‌الاجرا است، به محض ورود دادستانی به ماجرا، دفتر اسنپ پلمپ شد.»

سرنخ همه این ماجراها اما به یک بهانه‌جویی بی‌اساس برمی‌گردد. دلیلی که ماموران برای پلمپ دفتر اسنپ در سمنان عنوان کردند، عدم صلاحیت ترافیکی بود. حسین هزارجریبی در توضیح این موضوع می‌گوید:« دو نوع صلاحیت داریم؛ یکی فردی و دیگری ترافیکی. در مورد صلاحیت فردی، سوابق نماینده شرکت بررسی می‌شود که ما در این مورد مشکلی نداشتیم. در بحث صلاحیت ترافیکی به محدوده‌ای اشاره می‌شود که دفتر در آن قرار دارد؛ این‌که محل جغرافیایی دفتر، بر اساس قوانین شهرداری ایجاد ترافیک نکند. با توجه به این‌که دفتر اسنپ در سمنان سند اداری دارد، پس اساسا هیچ کوتاهی از سوی اسنپ صورت نگرفته و این موضوع به سازمانی برمی‌گردد که مجوز اداری به این ساختمان داده است. اگر از نظر زیرساخت‌های شهرداری این ساختمان مشکل ترافیکی ایجاد می‌کرده، پس اساسا نباید مجوز اداری به آن می‌دادند. اگر مشکلی وجود نداشته و این ساختمان مجوز اداری گرفته است، پس ایرادی به اسنپ هم وارد نیست.»

 اتفاقی که در مورد پلمپ دفتر سمنان رخ داده، مشابه همان تجربه تلخی است که پیش از این اراک، شیراز و گرگان هم آن را از سر گذرانده بود. با وجود تمام سنگ‌اندازی‌ها، دفاتر اسنپ در آن شهرها فک‌پلمپ شدند و همچون سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند. حالا این اتفاق یک بار دیگر در سمنان تکرار شده است. دفتر اسنپ پلمپ شده اما مردم همچنان اسنپ را می‌خواهند و درخواست‌های خود را برای دریافت تاکسی اینترنتی ثبت می‌کنند. جذب میدانی رانندها با احتیاط‌ بیشتری دنبال می‌شود و مدیران اسنپ در جستجوی راهی برای فک‌پلمپ دفتر سمنان هستند. هزارجریبی آخرین خبرهای رسیده از وضعیت دفتر سمنان را این‌طور عنوان می‌کند:« به دنبال شکایتی که به دادگاه ارائه شد، صبح امروز دادستان دادگاه اعلام کرد که اگر مدیران اسنپ معتقدند راه‌اندازی این سامانه در سمنان طبق قانون پیش رفته و تمام مدارک و مستندات مورد تایید را هم در دست دارند، روی شکایت صورت گرفته از سوی اماکن و دادستانی اعتراض بزنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز