خبرگزاری کار ایران

سرپرست پتروشیمی فارابی خبر داد:

افزایش ۸۶ درصدی تولید و ۲۶۹ درصدی صادرات در سه ماهه نخست سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۰۲۴

سرپرست پتروشیمی فارابی از افزایش ۸۶ درصدی تولید و افزایش ۲۶۹ درصدی صادرات محصول انیدرید فتالیک (PA) در سه ماهه نخست امسال این شرکت خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی حیدرنژاد در جریان مجمع عمومی سالیانه پتروشیمی فارابی گفت: خوشبختانه علیرغم اینکه در فروردین ماه سال جاری به دلیل کمبود نقدینگی و کمبود خوراک، تولید کاملا تعطیل بود پس از پیگیری‌های متعدد با تامین خوراک و راه‌اندازی واحد در پایان فروردین‌ماه، ضمن پرداخت به موقع حقوق کارکنان، علیرغم یک‌ماه توقف ضمن جبران انحراف تولید، میزان تولید سه ماه نخست امسال نسبت به برنامه سال جاری ۱۱ درصد و نسبت به سه ماه اول سال گذشته ۸۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی همه همکاران به ویژه واحدهای ذی‌ربط میزان فروش محصول نسبت به برنامه، ۱۱ درصد و نسبت به سال قبل ۵۶ درصد افزایش داشته است و به همان میزان که تولید شده، تماماً در راستای تامین نقدینگی لازم به فروش رسیده است.

سرپرست پتروشیمی فارابی با تاکید بر استمرار صادرات محصولات این شرکت و در پی آن ارز آوری بیشتر و کمک به اقتصاد کشور اظهار داشت:‌ در سه ماهه نخست امسال میزان صادرات انیدرید‌فتالیک‌ نسبت به بودجه ۱۰۵ درصد و نسبت به سال قبل ۲۶۹ درصد افزایش داشته است.

حیدرنژاد در جریان این جلسه و در حضور ۹۴ درصد از سهامداران با ارائه عملکرد مالی این شرکت تصریح کرد: عملکرد مالی شرکت نسبت به بودجه و سال گذشته بسیار مثبت بوده است که از اهم نتایج آن می‌توان به کاهش ۲۳۷ درصدی زیان ناخالص شرکت نسبت به بودجه و کاهش حدود ۲۲۷ درصدی نسبت به سه ماهه اول سال ۱۳۹۶ اشاره داشت.

وی در خلال برگزاری مجمع عمومی سالیانه این شرکت از مهمترین دلایل افزایش زیاندهی این شرکت نسبت به سال قبل را کمبود نقدینگی و خوراک برشمرد و خاطرنشان کرد: در سال‌جاری با افزایش تولید بسیاری از شاخص‌های عملکردی و مالی رشد چشمگیری داشته است.

سرپرست پتروشیمی فارابی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حمایت سهامداران به ویژه مدیریت محترم تاپیکو در مسیر دست‌یابی به این عملکرد طی مدت کوتاه ۳ ماهه سال جاری ابراز داشت: طی ماه‌های آتی با تولید مجدد محصول دوم این شرکت (DOP) و برطرف کردن مشکلات مخازن و بهره‌برداری از آن‌ها و واگذاری به‌صورت استیجاری در صورتی که مشکلات نقدینگی برطرف گردد، می‌توان به عملکرد مثبت‌تر و پایان زیان‌دهی و سود آوری دست یافت و گامی کوچک در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز