خبرگزاری کار ایران

پتروشیمی فارابی، از شعار توسعه تا کلنگی که بر زمین ماند

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۱۸۱

کلنگ احداث واحد بازیافت پساب پتروشیمی فارابی، پس از گذشت حدود ۱۷ ماه، هنوز روی زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نهم شهریورماه ۹۵ پتروشیمی فارابی با حضور جمعی از مسئولین عالی‌رتبه استان، هلدینگ تاپیکو و شهرستان ماهشهر، با تبلیغات وسیعی کلنگ احداث پروژه واحد بازیافت پساب PA و تولید اسید فوماریک را به زمین زد تا در یک دوره زمانی شش‌ماهه، این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل محیط‌زیست استان خوزستان در این مراسم به خبرنگاران گفت: تصفیه‌خانه پساب واحد پتروشیمی فارابی بر اساس برنامه زمان‌بندی قرار است در مدت شش ماه به بهره‌برداری برسد و طی آن پساب‌های واحدPA  به محصول جدیدی تحت عنوان اسید فیوماریک که می‌تواند در صنایع شیمیایی، رنگ، مواد غذایی و خوراک دام استفاده شود، تولید گردد.

لاهیجان زاده با اشاره به دیگر طرح‌های ارائه شده این پتروشیمی گفته بود: این واحد در نظر دارد در ادامه کار، پساب به‌شدت قلیایی واحد DOP این پتروشیمی را از طریق نصب تانک‌های موازی و طی فرآیندی مجدداً به‌عنوان خوراک این واحد تبدیل کند.

حال پس از گذشت حدود ۱۷ ماه از برگزاری این مراسم، و علیرغم اینکه هر از چندگاهی مدیرعامل این مجتمع پیر پتروشیمی صحبت از طرح‌های توسعه‌ای می‌کند، متأسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

سؤالی که مطرح است، این است که: مدیرعامل وقت هلدینگ تاپیکو به‌عنوان مقام ارشد و ناظر این پتروشیمی، چگونه کلنگ پروژه‌ای را به زمین زده که سرانجام آن مشخص نیست؟

مدیرکل محیط‌زیست استان خوزستان، چگونه در مراسمی شرکت نموده و صحبت از اقدامات مثبت شرکتی می‌نماید که در صیانت از محیط‌زیست دست بکار شده ولی در ادامه‌ی کار، نسبت به عدم اجرای این پروژه، واکنش نشان نمی‌دهد.؟

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز