خبرگزاری کار ایران

مایکروفر، مایکرویو و سولاردام ؛ چه فرقی دارند و کدامیک بهتر است؟

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۴۶۹

پس از تولید مایکروویو و همزمان با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه هایی تولید شد که قابلیتهای بیشتری هم داشته باشند. ماکروفر دستگاهی است که علاوه بر قابلیت های یک مایکروویو، قابلیت های اضافه تری مانند حرارت سه بعدی، کانوکشن، فن، گریل از پشت، جوجه گردان و ... را دارد.

به گزارش ایلنا؛ ماکروفر ال جی یا مایکروویو یا هر دستگاه دیگری از هر برندی، کاملا بدون عیب و نقص یا کاملا به درد نخور و بی فایده نیست. این دستگاه ها کارایی ها و تفاوت های مختلف دارند هر کدام برای پاسخ به یک نیاز متفاوت شکل گرفته اند.

بهترین راه این است که زیر و بم تفاوت های لوازم مدرن را بشناسید تا بتوانید طبق سلیقه خودتان نه طبق سلیقه فروشنده یا توصیه دیگران، آن چه که با نیازهای شما تناسبی فوق العاده دارد انتخاب کنید. شاید چیزی که رویای داشتن آن را دارید اختراع شده است و در یک فروشگاه اینترنتی منتظر شماست.

تفاوت مایکروفر با مایکروویو؟

میکروویو که به اشتباه ماکروویو خوانده می شود از ترکیب دو واژه micro به معنی کوچک و wave به معنی موج است که تشکیل امواج با طول موج کوتاه را می دهد. این امواج در برخورد با یک ماده ممکن است منعکس، منتشر یا جذب شوند و در آشپزخانه برای پختن غذا استفاده می شوند. موادی که دارای آب هستند مانند غذاها، انرژی این امواج را جذب می کنند.

برد چنین امواجی کوتاه بوده ولی میزان نفوذ آن ها نسبتا بالا است. پخت غذا در مایکروویو از طریق رخنه این امواج صورت می‌گیرد. آن ها وارد مولکول‌های غذا شده، آب داخل مواد خوراکی را به جنبش وا می‌دارند. این عمل سبب ایجاد گرما، افزایش سرعت پخت و آماده شدن غذا می‌شود.

بر خلاف روش های پخت متداول مثل کباب کردن یا جوشاندن که حرارت از منبع خارجی به غذا داده می شود، در پخت با مایکروویو حرارت در داخل ماده غذایی تولید می گردد و با این روش است که زمان پخت بسیار کوتاه می شود.

پس از تولید مایکروویو و همزمان با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه هایی تولید شد که قابلیت های بیشتری هم داشته باشند. ماکروفر دستگاهی است که علاوه بر قابلیت های یک مایکروویو، قابلیت های اضافه تری مانند حرارت سه بعدی، کانوکشن، فن، گریل از پشت، جوجه گردان و ... را دارد.

مایکروفر، مایکرویو و سولاردام ؛ چه فرقی دارند و کدامیک بهتر است؟

مایکروفر یا سولاردام؟

در سولاردام، سیستم پخت مایکروویو وجود دارد اما المنت های نوری نیز به سیستم اضافه گردیده است.

در بالای محفظه پخت فر سولاردام یک هیتر ذغالی قرار گرفته است. این هیتر نوعی المنت نوری است که در داخل آن رشته های زغال قرار گرفته و امواج نورانی با گرما و عمق نفوذ بسیار بالا تولید می‌کند. در کف محفظه نیز چند نوع هیتر تعبیه شده که امواج گرمایشی نورانی را از سمت پایین به مواد غذایی می تابانند.

با این ترکیب ابداعی ال جی در آشپزخانه خود، دستگاهی با ترکیبی از امواج ماکرو، حرارت دهی با فن و گریل تابشی (المنت نوری) همزمان دارید. این ترکیب موجب می گردد سرعت پخت 5/1 برابر مایکروفر گردد و این سرعت بالای پخت موجب می شود مواد مغذی موجود در غذا بیشتر حفظ شده و غذا مغذی تر و خوش طعم تر گردد.

اگر از آن دسته از افراد هستید که فقط برای گرم کردن غذا یا نان، دکمه استارت مایکروفر سامسونگ یا سولاردام ال جی خود را می زنید زمان آن رسیده که یک تجدیدنظر داشته باشید. از آن ها می توان به جای شعله های گاز برای پختن سریع غذاها، سرخ کردن سیب زمینی یا پیاز داغ، پخت های طولانی مدت معادل شعله کم گاز، یخ زدایی فوری و ... استفاده کرد. جوش آوردن یک لیوان آب یا گرم کردن چای سرد شده را فقط در یک دقیقه انجام می دهند و البته سولاردام به لطف هیتر بالایی خود برای برشته و گریل کردن پیتزا یا مرغ عالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز