خبرگزاری کار ایران

10 دلیل برای اینکه هود کن بخرید

کد خبر : ۶۱۷۸۳۰

اولین بار هود کن با قرار دادن یک موتور مکشی درون قالب فلزی، هود را در ایران تجلی ساخت. این هود به هود زیر کابینتی معروف شد و پس از آن برندهای مختلفی این نوع هود را ساختند.

ایلنا: برخی از افراد گمان می کنند که کار هود تنها کشیدن بوی غذا و دیگر بوهای نامطبوع است در حالی که این طور نیست و گاهی نداشتن هود یا کارکرد نامناسب آن تاثیر ناخوشایندی روی کیفیت هوای داخل خانه گذاشته و سلامت شما را به خطر می اندازد. اولین بار هود کن با قرار دادن یک موتور مکشی درون قالب فلزی، هود را در ایران تجلی ساخت.

این هود به هود زیر کابینتی معروف شد و پس از آن برندهای مختلفی این نوع هود را ساختند. بعد ها مدل های مختلفی مانند شومینه‌ای یا 45 درجه به بازار آمدند، اما کارکردهای هود به مراتب با اهمیت تر از مدل های آن است و در این نوشته به چند دلیل برای اثبات این نظریه اشاره می‌کنیم.

دلیل اول: کیفیت هوا

مهم ترین مزیت هود، فیلتر کردن هوا از آلودگی های ناشی از پخت و پز می باشد. دود و بخارات ناشی از پخت و پز در آشپزخانه باقی مانده و روی دیوارها می نشیند و بعد توسط آشپز استنشاق می شود. هود همه این آلودگی ها را با فن خود از خانه خارج می کند و هوا را فیلتر می‌کند.

دلیل دوم: مونوکسید کربن

هر وسیله گرمازای سوختنی یا هر نوع تجهیزات گرمایشی که به نحوی با سوخت های فسیلی کار می کند به صورت بالقوه می تواند سبب تولید گاز مونوکسید کربن باشد و مونوکسید کربن در مدت کوتاهی شما را در معرض خطر قرار می دهد. اگر به هر دلیلی این گاز حتی به میزان کم در خانه شما تولید شود هود به جلوگیری از مشکل  کمک می‌کند.

دلیل سوم : گرمای بیش از حد

پخت و پز باعث تولید گرمای زیاد و دود و بخار می شود به ویژه زمانی که تمام شعله ها روشن باشند، تحمل آشپزخانه را برای آشپز مشکل می کند. هود فضای آشپزخانه را کمی خنک می کند تا از شما در مقابل گرما حمایت کند و محیط آشپزخانه کمی دلپذیرتر شود.

دلیل چهارم: حفاظت از سلامتی

هود به عنوان یک فیلتر، با تمیز کردن آلودگی‌های خطرناک از سلامتی افراد خانواده محافظت می‌کند. با هود، افراد در آشپزخانه و اتاق های اطراف کم تر تحت تاثیر آلودگی بخارهایی هستند که ممکن است چشم، بینی، گلو یا ریه آن ها را تحریک کند.

دلیل پنجم: آشپزخانه تمیز تر

حتماً در حین تمیز کردن پشت اجاق گاز یا بالای کابینت ها، با یک لایه چسبنده و چرب از گرد و غبار رو به رو شده اید. این لایه ناشی از چربی و رطوبت بیش از حد هنگام پخت و پز است. هود ها با از بین بردن سطح رطوبت تا حد قابل توجهی زمان لازم برای تمیز کردن آشپزخانه را کاهش می‌دهند.

بعضی از انواع هودها مانند هود کن یا هود لتو مجهز به تایمر هستند که به شما کمک می‌کند تا چند دقیقه پس از پخت و پز، تهویه را روشن نگه دارید تا اثری از رطوبت و چربی باقی نماند. ضمن این که حذف رطوبت باعث جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها می شود که برای افراد مبتلا به آلرژی یا مشکلات ریه اهمیت دارد.

10 دلیل برای اینکه هود کن بخرید

دلیل ششم: آشپزی در راحتی

بو، بخار و گرما و چسبندگی هنگام پخت و پز می تواند ناراحت کننده باشد. هود محدوده اثر این عوامل را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. راحت بودن در آشپزخانه، آشپزی را لذت بخش تر می کند.

دلیل هفتم: برای پخت و پز آزادید

حتماً برای شما هم پیش آمده که هوس بادمجان کبابی یا ماهی سرخ شده کرده باشید اما بعد که یاد راه افتادن بوی ناخوشایند آن در خانه افتادید از خیر آن گذشتید. هود به شما آزادی عمل بیشتری می دهد تا برای درست کردن غذا محدودیتی نداشته باشید.

دلیل هشتم: کمی روشنایی بیشتر

همه انواع هودها به چراغ مجهزند و برای زمانی که نور بیشتری برای آشپزی نیاز دارید یا می خواهید نور کمی داشته باشید و لامپ آشپزخانه را روشن نکنید، بسیار کاربردی است.

دلیل نهم: سبک طراحی

دستگاه هود بخشی از جذابیت طراحی آشپزخانه شما است. کافیست در یک فروشگاه اینترنتی کمی بگردید تا صدها سبک مختلف و حتی طرح های سفارشی پیدا کنید که خیلی آسان با زبان طراحی آشپزخانه شما متناسب می شوند. روزهایی که هود ها فقط یک جعبه بزرگ فلزی ناموزون و پر سر و صدا بودند به سر آمده است و امروزه هود ها یک اثر هنری بر دیوار آشپزخانه هستند که صدایی ندارند.

دلیل دهم: جزء ارزشمند آشپزخانه

هود ها در کنار مزایای زیادی که برای آشپزخانه و سلامتی ما دارند، به فضای آشپزخانه هویت بصری خوبی می بخشند و ارزش خانه را افزایش می دهند. وقتی آشپزخانه شما یک آشپزخانه مدرن با امکانات به روز باشد این امر به ارزش خانه شما اضافه می‌کند.

برای مشاهده لیست کاملی از برندها و مقایسه  قیمت هود استیل البرز ، هود اخوان، هود لتو و .... به زنبیل مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز